reklamı kapat

POPÜLER

Saleen Çin

Bir dönemin efsanesi Saleen ve Çin’deki skandal hırsızlık iddiaları

Amerika merkezli olarak kurulan ve macerası 2016 yılından itibaren kademeli olarak Çin’e taşınan Saleen, kurucusu Steve Saleen’in açıklamalarıyla gündemde.

2000’li yılların ilk dönemleri bugün hala pek çok meraklısı için süper spor otomobil dünyasının temel taşı niteliğinde. Özellikle Ferrari ve Lamborghini gibi köklü isimlerin yanına dahil olan yeni rozetler sürecin günümüzdeki noktaya gelmesinde temel pay sahibi. Amerika merkezli olarak kurulan Saleen de o döneme imza atmış ve hala zihinlerimizde yer tutan isimler arasında. Faaliyetleri 80’li yıllara kadar dayanan ve daha çok modifikasyon ve performans geliştirmeleriyle adından söz ettiren şirketin ilk özgün modeli S7, 2000’li yıllarda asfalta inmesine rağmen bugün hala popüler.

Lakin günümüze bakıldığında ise markanının kurucusu Steve Saleen ve ekibi için işlerin pek de istenilen şekilde gittiğini söylemek mümkün değil. Uzun süren sessizliğini 2016 içerisinde bozan marka, Çin merkezli bir oluşumla bir araya gelerek faaliyetlerini Uzak Doğu’ya kaydırma üzerinden radarımıza takılmıştı. Efsane modeli S7‘nin de tekrar hayata geçirildiği bu sürecin karşı tarafında ise Çin’in Rugao eyaleti vardı.

Jiangsu Saleen Automotive Technologies adıyla Steve Saleen’in markaya aktardığı 40 yıllık deneyimi günümüze taşıyacağı bu ortaklık kapsamında süreç bizlere S1, elektrikli mini araçlar ve SUV gibi birbirinden farklı modelleri armağan etti. Marka için kapsamlı atılan adımlar tekrar bir yükseliş ihtimalini gündeme getirirken, Steve Saleen’in Wall Street Journal‘da gündeme taşıdığı iddialar bir anda ortalığı karıştıdı.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Steve Saleen; “Anlaşma en başından beri sahtekarlık üzerine kurulu”

Steve Saleen’in iddaların merkezinde, kendisine ait olan teknolojilerin ve fikri mülkiyet haklarının Rugao eyalet yönetimi ve kurulan ortaklıkla çalınışı var. Yeni oluşumun hayata geçirilme sürecinin detaylarına baktığımızda, 800 milyon dolar gibi bir yatırımın yanında, tasarım, mühendislik, ilgili teknolojilerini kullanması ve aynı zamanda Amerikan ortaklarıyla şirketin çoğunluk hissesini koruma gibi maddelerin ön planda olduğunu görüyoruz. Rugao tarafıysa azınlık hissesi karşılığında üretim tesislerini ve operasyonlarını finanse etmekten sorumlu olarak karşımıza çıkıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Saleen cephesiyse anlaşmanın en başından itibaren sahtekarlık üzerine kurulu olduğunu iddia ediyor. Steve Saalen’e göre ortak girişim; tasarımları, teknolojileri, ticari sırları ve mühendislik gelişmelerine dayanarak tam 510 adet patent başvurusunda bulundu. Bu patent başvurularının çoğunda adının dahi geçirilmemiş olması, sürecin ciddiyeti konusundaki durumu gözler önüne seriyor. Sürecin hukuki yönden takipçisi olacağını da sözlerine ekleyen Steve Saleen, “Atacağım adımlar belki 40 yıllık çalışmamı ve oluşturduğum markayı korumak için yeterli olmayabilir. Ancak diğer Amerikalı girişimciler için çok geç değil.” ifadelerine de yer veriyor.

İlginizi çekebilir

Lamborghini Huracan EVO Spyder