reklamı kapat

POPÜLER

“Çinli Volvo” ilk modeliyle karşımızda: Lynk & Co 01

Volvo ve Geely‘nin bir araya gelmesi sonucu ortaya çıkan Lynk & Co ilk modelini görücüye çıkardı. Şimdilik küçük olan bu üretici önümüzdeki yılların en çok tercih edilen markalarından biri olmaya aday.

Çin merkezli üretici Geely ve Volvo‘nun ortaklaşa kurdukları Lynk & Co ilk meyvelerini vermeye başladı. Üretimi ve montaj aşaması, Çin’de yer alan fabrikada gerçekleştirilecek olan çiçeği burnundan markanın ilk modeli 01, Volvo‘nun 40 serisinde de yer verdiği CMA platformu üzerine üretilecek.

lynkco6
40 serisini baz alarak yorum yapabileceğimiz otomobilin ebatları sınıfının değerlerini karşılayacak seviyede. 4,5 metrenin üzerinde uzunluğa sahip modelin aks mesafesindeki 2,73 metrelik değer, aracın içinde konforlu ve ferah bir seyahat deneyiminin göstergelerinden bir tanesi. Lynk & Co 01’in tasarımının ise farklılık yarattığını söyleyebiliriz. Lynk & Co 01 ön tasarımından ziyade arka tasarım çizgileriyle kendi karakteristiğini yaratıyor.

Volvo ile birlikte geliştirilen en yeni teknolojilerin barındırıldığı model kullanıcısını mutlu edebilecek teknolojik opsiyonlara sahip. Kokpitte yer verilen 10 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekrandan araç içinde sunulan teknolojilerle birlikte sürücülerin anlık verilere erişmesi mümkün. Araç içerisinde sunulan yarı otonom acil durum freni, çarpışma uyarıcı güvenlik sistemi, şerit takip sistemi, kablosuz şarj teknolojisi ve panoramik sunroof gibi premium birçok özellik standart olarak sunulan donanımlar arasında.

lynkco11
Gelelim Lynk & Co 01’in kaputunun altına. Üç ve dört silindir olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle gelmesi beklenen Lynk & Co 01’in motor hacimleri 1.5 litre ve 2.0 litre olacak. Küçük hacimli modelin gücünün 180 beygir (elektrikli motor hariç), büyük motor seçeneğinin 270 beygir civarında olması bekleniyor.

lynkco9
Manuel opsiyonla sunulması beklenmeyen modelin sadece otomatik vites kutusuyla sunulmasına kesin gözüyle bakılıyor. 1.5 litrelik ünitenin önden çekiş altyapısıyla sunulması planlanırken, 2.0 litrelik ünite dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunulacak. Son zamanlarda tanıtınılan yeni modeller gibi bu modelin tanıtımından evvel elektrikli bir opsiyonun da sunulması bekleniyordu elbet. İlk etapta sunulmayacak olan elektrik motorlu seçenek ileriki süreçte hybrid teknolojisiyle sunulacak. Motor aşamasının en son adımını ise tamamen elektrikli ünite tamamlayacak. Lynk & Co, gelecek talep ve ilgi doğrultusunda daha büyük modeller olan 02 ve 03‘ü de üretim bandına çıkarmayı hedefliyor. 2017’nin ilk çeyreğinde ilk olarak Çin‘de satışına başlanacak olan modelin 2018‘de Avrupa’da ve Amerika’da satışa sunulması bekleniyor.

Peki siz Lynk & Co 01 hakkında ne düşünüyorsunuz? Türkiye’de satışa sunulursa almayı düşünür müsünüz?