reklamı kapat

POPÜLER

Audi Quattro

Efsane dört tekerlekten çekiş sistemi Quattro ve günümüz e-tron macerası

Markanın imzası haline gelen Quattro, yeni nesil elektrik gücüyle birlikte Audi cephesinin mobilite çözümlerine göre paralel eğride evrimleşiyor.

Audi’nin bu yıl 40’ıncı yaşını kutlayan ve otomotiv dünyasında bir devrim olarak nitelendirilen Quattro dört tekerden çekiş sistemi, yıllar içinde gelişen teknolojiler ile güncellenerek mükemmelleştirildi. Şimdi ise e-tron modellerinde yer alan elektrikli quattro teknolojisi, bu sistemi elektromobilite çağına taşıyor. Latince 4 anlamına gelen quattro, motorun gücünü yol koşullarına göre değişen oranlarda ön ve arka aksa aktarma prensibine dayanıyor. Quattro dört tekerden çekiş sistemi çekiş kuvvetini dört tekerlek arasında dağıtıyor. Böylece tekerlekler arasında optimum kuvvet dağılımı gerçekleşiyor ve araç virajlar ya da ıslak, karlı veya buz zemin gibi olağanüstü koşullar altında bile yol tutuşunu koruyor. Audi hali hazırda geleneksel içten yanmalı ve hibrit 100’ün üzerindeki modelde, bu sistemi sunuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Geleceğin Audi Quattro sistemi

Marka çok yakın bir geçmişte, bu sistemi elektrikli otomobil ailesi e-tron için de mükemmelleştirerek, yüksek performansı, benzersiz yol tutuşu, güvenliği ve enerji verimliliğini tek bir noktada buluşturuyor.
Audi’nin hali hazırdaki e-tron modellerinde, ön ve arka aksta olmak üzere iki elektrikli motor bulunuyor. Normal şartlarda araç, arka aksta bulunan elektrik motorlarıyla hareket ediyor. Böylece enerji tasarrufu sağlanırken, yumuşak ve konforlu bir sürüş sağlanıyor. Ön akstaki elektrikli motorlar ancak daha dinamik bir sürüş istendiğinde, yüksek tork gerektiğinde veya kaygan, ıslak veya karlı zemin gibi yol tutuşun zor olduğu durumlarda devreye giriyor.

e-tron S modellerinde ise ön aksta bulunan bir elektrikli motorun yanında, arka aksta iki elektrikli motor yer alıyor. Böylece S modellerinde e-quattro sistemi daha çevik çalışabiliyor. Her iki versiyonda da Audi mühendisliğinin teknolojisi, gücün tekerleklere dağıtımında devreye giriyor. Geleneksel quattro sisteminin aksine, gücün dağılımında mekanik bağlantılar kullanılmadığı için, bu dağılım gelişmiş ve sofistike yazılım sistemi ile gerçekleştiriliyor.

İlgili video

Jimny tanıtımı