reklamı kapat

POPÜLER

Bentley Mulsanne W.O. Edition

“En”in genleri bugünü aydınlattı; Bentley Mulsanne W.O. Edition ile kutlama erken başlıyor

Önümüzdeki yılla birlikte 100. yılını geride bırakmaya hazırlanan Bentle, Mulsanne W.O. Edition ile kurucusuna da selam göndermeyi ihmal etmiyor.

1919 yılında Walter Owen Bentley tarafından kurulan Bentley, kendisinden 13 yıl önce faaliyete geçen Rolls-Royce ile günümüze kadar süre gelen keyifli bir rekabet yaşatıyor bize. 20 yıldır Volkswagen grubu altında faaliyetlerini süreden bu köklü İngiliz marka, malzeme kalitesi ve motor teknolojileriyle her zaman kendisin ayrı bir noktada konumlandırmayı başardı. Birbirinden önemli ellerin emek verdiği Bentley, kalitesinin yanında Gran Turismo olarak bildiğimiz sınıfın da en önemli temsilcileri arasında yer alır. Dönemin tasarım dilinin kalıtsal örneklerinden olan gövde dışına alınmış far tasarımını, kusursuz bir gövde karakteriyle bir araya getirerek bunu ince ince işleyen markanın o dönem kokpitinde kullandığı dil de günümüzü aratmayacak nitelikleri barındırır. Mulsanne versiyonlarını da çıkış noktasından itibaren görmeye başladığımız Bentley, önümüzdeki yıl itibarıyla 100. yıl heyecanını yaşamaya hazırlanıyor. Kutlamarın erken başladığına işaret ise Bentley Mulsanne W.O. Edition ile veriliyor.

Bentley 8 litre günümüze yansıdı

Bentley’in 100. yaşının yanı sıra, kurucu W.O. Bentley’nin de hatırasını selamlamak maksadını taşıyan Mulsanne W.O. Edition, 8 litre modelinin karakterin günümüze evrilmesini resmediyor adeta. Renk paletinin birebir olarak kullanımı, siyah jantlar ve tampona entegre edilen krom bölmelerin hepsi bizleri 1919 yılına götürmek adına görev yapıyor. Aracın kokpit bölümünde de Bentley’in bildiğimiz kalitesi, klasik modeli hatırlatacak noktalarla zenginleştiriliyor. Arka bölümde yer alan soğutma ve bardaklık kısmının yer aldığı konsolda, güzel bir 8 Litre tasarım işlemesinin yer aldığını görüyoruz. Burada en çok altı çizilmesi gereken nokta, klasik modelde kullanılan magnezyum krank milinin ufak bir yansımasıyla konsolda kendisine yer bulması.

Projenin çıkış noktasında 8 litre gibi bir isim olduğu için, meraklılarını mutlu edecek kısa bir tarih macerası da yapmak gerekiyor elbette. 1930
yılında tanıtımı gerçekleştirilen ve W.O. Bentley’nin kişisel otomobili olarak da tercih ettiği 8 litre, o güne kadar Bentley tarafından üretilmiş en büyük otomobil olarak kayıtlara geçmişti. Kaputunun altında yatan 7,983cc’lik motorun 230 beygire kadar güç ürettiği bu ihtişamlı otomobil iki yıl kadar üretim bandında kaldı. Bu süreçte sadece 100 adet üretilen 8 litre, aynı zamanda içerisindeki sessizlikle de ün yapmış klasik olarak yerini koruyor. 1930’da üretilen ilk örneğinin markanın kurucusunun yerine dönemin en önemli sanatçılarından birisi olan Jack Buchanan‘a verilmiş olması da, 8 litre’nin macerasındaki ilginç anektodlardan bir tanesi.

O günlerde bugüne bir köprü niteliğini taşıyan Mulsanne W.O. Edition’ın toplamde sadece 100 adet üretilecek olması da, projenin anlam çıkarmamız gereken rakamlarından birisi olarak karşımızda duruyor. Kaputunun altında diğer modellerden de tanıdığımız 6,75 litrelik sekiz silindirli makineyle gelen bu özel parça 530 beygirlik gücüyle sadece 5,3 saniyede 0’dan 100’e çıkabiliyor. Teslimatlarının önümüzdeki yıl yapılması planlanan Mulsanne W.O. Edition’a sahip olacak kişilerin ne kadar bedel ödemesi gerektiğini ise önümüzdeki günlerde öğreneceğiz.