reklamı kapat

POPÜLER

otobüs

Evdeki hesap çarşıya uymadı; Türk Otobüs taşımacılığında geri adım

Kamil Koç adlı otobüs taşımacılığı şirketinin Almanlara satılmasının ardından,Türkiye’nin otobüs seyahati algılarının değiştirilmesi hedeflenmişti. Ancak durum hiç de öyle olmadı.

Geçtiğimiz sene, Almanya merkezli Flixmobility GmbH şirketi, Türkiye’nin en bilindik otobüs taşımacılığı hizmeti veren Kamil Koç’u satın almıştı. Avrupa ve ABD’de Flixbus olarak hizmet veren şirketin çalışma prensipleri bildiklerimizden biraz daha farkıydı. Buna göre Flixmobility, neredeyse her otobüste karşılaştığımız host / hostes uygulamasını maliyetleri kısmak amacı ile sona erdireceğini açıklamıştı. Öncelikle en yoğun hatlarda uygulamaya koyulacak sistem daha sonrasında tüm Türkiye’ye yayılmak isteniyordu. Böylece pazara yeni giren firma, bilet ücretlerini düşürerek rekabet gücünü iyice arttırmak istiyordu. Alman şirket Avrupa ve ABD’de de aynı  stratejiyi uygulamış ve uygun fiyatlı taşımacılığın başını çekmişti. Şirketin aldığı bir diğer devrimsel karar ise 2+1 hatları kaldırmak olmuştu. Tüm otobüslerinin karşılıklı çifter koltuklu olarak 54 kişi taşınma kapasitesine sahip olması amaçlanmıştı. Ancak evdeki hesap çarşıya uymadı. Peki ama Avrupalı otobüs sistemi neden tutmadı?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Otobüs sektöründe geri adım

Maliyetleri düşürmek amaçlı yapılan yeni otobüs sistemi maalesef ülkemizde rağbet görmedi. İnsanlar istekleri için bir host aramayı sürdürdü. Host olmayan araçları tercih etmeyen yolcuların şirketi daha da olumsuz etkiledi. Durum böyle alınca geri adım atıldı, sistem eskiye döndü. Türkiye Otobüsçüler Federasyonu Başkanı Birol Özcan konu ile ilgili “Bu şekilde rekabet olamayacağını biz en baştan kendilerine söyledik, ‘Alman sistemi’ Türkiye’de tutmaz dedik. Eskiden otobüslerde buzdolabı yoktu, yanımıza yolluk alır otobüse binerdik. Şimdi yolcu lüks hizmete alıştı. Saatlerce yol giderken siz bir su istemez misiniz? Muavinsiz nasıl olacak? Otobüse bindiğinizde inerken, valizinizi nasıl bagaja koyacaksınız? Koltuk numarasını da kaldıracaklardı ama hepsinden vazgeçmişler. Uygulamayla fiyat kıracaklardı ama, çok tepki alıyorlardı. Sonunda dediğimize geldiler.” şeklinde konuştu.

İlginizi çekebilir

Bataryanız ona emanet; Volkswagen mobil şarj robotuyla tanışın