reklamı kapat

POPÜLER

Ferrari’den GTC4Lusso’ya turbo takviyesi

Ferrari, California‘nın ardından Lusso modeline de turbo takviyesi yaparak turbo beslemeli motor seçeneklerini çeşitlendirmeye devam ediyor. Ferrari GTC4Lusso ile aynı tasarım hatlarına sahip Lusso T, V8 motorun gücü ve Ferrari’nin asaletini bir arada sunuyor.

Günümüzde yüksek hacimli atmosferik motorların yerini düşük hacim turbo besleme kombinasyon furyası almaya başladı. İtalyan otomobil devi Ferrari’de bu furyaya uyarak; yüksek hacimli motorlarına opsiyon olarak yeni modellerinde daha düşük hacimde olan ve turbo beslemeli motorlara yer veriyor. Ferrari’nin FF modeli ile birlikte tasarım hatlarını şekillendirdiği GTC4Lusso serisinde 6.3 Litrelik V12 motor yerine, 3.9 Litrelik turbo beslemeli motor görev yapıyor.

gtc4lusso1

California Turbo’da yer alan 3.9 Litrelik V8 motor ile benzer özellikleri bulunan motordan, Ferrari 602 beygir güç elde ediyor. Aracın tork değeri ise 760 nm. Bu motor Ferrari’nin 12 silindirlik motorundan 78 beygir daha az üretse de tork parametresi 63 nm daha iyi bir değerde. Motor bloğunda yer alan hacimsel düşüşün araç üzerindeki toplam kiloya olan pozitif etkisi de hesaba katılırsa bu motorun başarız bir seçenek olduğunu söylemek haksızlık olabilir.

Ferrari ekibi GTC4Lusso T’nin sürüş dinamikleri üzerinde de oldukça yoğun mesai harcıyor. Otomobil dahilinde yer alacak olan yol sürüş kontrol sistemi Rear-Wheel Steering ve Side Slip Control ile sürüş dinamiklerini maksimize şekilde iyileştirmeyi amaçlıyor. GTC4Lusso için henüz kesinleşen teknik veri olmasa da 12 silindirli modelin 0-100 değeri olan 3.4 saniyeye yakın bir değer olması bekleniyor. Aracın maksimum hızının ise 335 km/s‘ten daha düşük olmasına kesin gözü ile bakılıyor. Ferrari GTC4Lusso T önümüzdeki hafta Paris Otomobil Fuarı’nda boy gösterecek.