reklamı kapat

POPÜLER

Volkswagen golf

Gelecek denemeleri; Volkswagen Golf otonom sürüşü ile şaşırttı

Volkswagen, gerçek sürüş koşullarında yapılan test sürüşlerinde, Seviye 4 otonom sürüş için özel olarak tasarlanan e-Golf model araçlar kullanmaya başladı.

Volkswagen, otonom sürüş konusunda ilerleme sağlamak amacıyla şehir ortamında test sürüşlerini başlattı. Volkswagen Group Araştırma Bölümü tarafından Hamburg’da şehir trafiğinde ve gerçek sürüş koşullarında gerçekleştirilen testlerde, Seviye 4’teki otonom sürüş için özel olarak tasarlanan lazer tarayıcılar, kameralar, ultrasonik sensörler ve radarlarla donatılmış beş e-Golf’ten oluşan bir filo kullanılıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Devamlı değerlendirilecek olan test sonuçları, markanın otonom sürüşle ilgili çok sayıdaki araştırma projesine dahil edilerek, müşteri odaklı hizmetleri değerlendirmek ve bireysel ulaşımı optimize etmek için kullanılacak. Teknik olanakların yan sıra, kentsel altyapı gerekliliklerine odaklanan testler, gelecekteki sürüşlerin daha güvenli ve konforlu olmasının, sadece otomobillere bağlı olamayacağına, şehirlere, trafik ışıklarına, trafik yönetim sistemlerine ve bunların birbiriyle iletişim kurmasına olanak tanıyan dijital bir ekosistem sunması gerekliliğine işaret ediyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

15 bilgisayara eş işlem gücü

Testlerde kullanılacak e-Golf model araçlar, Volkswagen Group Araştırma Bölümü tarafından tasarlandı ve her birinde 11 lazer tarayıcı, 7 radar ve 14 kamera bulunuyor. Birkaç saat süren test sürüşleri sırasında dakikada 5 gigabayta kadar veri iletebilecek e-Golf’ün bagajında, 15 dizüstü bilgisayara eşdeğer bir bilgi işlem gücü konuşlandırılmış. En son sensör teknolojisi ile birleşen bu muazzam bilgi işlem kapasitesi, yayalar, bisikletliler, diğer araçlar, kavşaklar, geçiş hakkı, park etmiş otomobiller ve hareket halindeki trafikte şerit değişiklikleri hakkındaki verinin en kısa mesafelerde ve milisaniyeler içinde elde edilmesini sağlıyor.

Güvenlik nedenleriyle, tüm sürüş fonksiyonlarını devamlı izlemek ve acil durumlarda müdahale etmek amacıyla Hamburg’daki tüm test sürüşleri sırasında özel olarak eğitilmiş test sürücüleri de direksiyonun başında olacak. Ayrıca, tüm veri koruma kuralları tamamıyla dikkate alınacak.

İlginizi çekebilir

300 beygir gücüyle Volkswagen T-Roc R tanıtıldı