reklamı kapat

POPÜLER

Gelecek için yeni adım: Hyundai’den 580 kilometre menzile sahip hidrojen yakıtlı SUV

Yeni nesil yakıt teknolojisini tanıtan Hyundai, etkileyici değerlerle seviyelere ulaşmış durumda.

Hidrojen yakıtlı araç teknolojisine önemli yatırımlar yaparak, bu alanda sadece elektrikli ünitelere yönelen üreticilerden bir adım önde olan Hyundai, Ar-Ge yatırımlarının karşılığı almaya başlıyor. Halihazırda yurt dışında ix35’in hidrojen yakıtlı versiyonunu satan marka, Seul‘de düzenlenen etkinlik kapsamında tanıttığı yeni modeliyle ciddi bir ilerleme kaydetmiş şekilde karşımıza çıkıyor. Hidrojen yakıt ve elektrik motorunun bir ara kullanıldığı güç ünitesine sahip olan SUV modeli, verimlilik anlamında yüzde 60‘a kadar fark yaratmayı başarmış. Yeni ünitesiyle tek seferde 580 kilometrelik menzil değerini hedefleyen Hyundai, aracın güç anlamındaki toplam değerini açıklamayıysa şu anlık tercih etmiyor. Bu alanda elimizde var olansa elektrik motorunun 120 kW güç ve 400 Nm torkluk değerleri üretildiği duyumu.


İç ve dış tasarımla alakalı bir değerlendirme yapmadan evvel Hyundai’nin üzerinde çalıştığı ve fazlasıyla önemli olan bir geliştirmeden de bahsetmek gerekiyor. Bu tarz güç ve yakıt ünitelerine sahip olan araçlardaki en büyük sorunlardan birisi çok soğuk iklimlerde başlangıçta karşılaşabilecek “cold start”. Araçların ilk çalışması sırasında görülen bu problem üzerinde de ekstra yoğunlaşmayı ihmal etmediğini gördüğümüz Hyundai mühendisleri, burada yer verilen ünitenin artık -30 derecede dahi sorunsuz bir şekilde işleyişini sürdürebildiğini ifade ediyor.


Tasarım konusuna geçtiğimizdeyse Hyundai’nin yine dikkat çekici bir ürün ortaya koyduğunu söyleyebiliriz. Kona’da gördüğümüz yapıya benzer bir ışıklandırma tasarımına sahip olan araç, alıştığımız ızgara tasarımı ve geniş hava kanallarıyla öne çıkıyor. İçeriye girdiğimizdeyse Hyundai’nin genellikle eleştirildiği konulardan birisi olan kokpit tasarımında adeta çağ atladığını görüyoruz. Premium üreticilerde görmeye alıştığımız bir yapının kullanıldığı bu bölümde elektronik sürücü ekranı ve yatay konumlandırılmış büyük multimedya ekran fazlasıyla etkileyici gözüküyor. Şimdilik üretim takvimiyle alakalı net bir durumun olmadığı ünite ve model için yakın bir süreçte karar aşamasına geçilecek.