reklamı kapat

POPÜLER

God of War incelemesi

SÖZ SIRASI BALTANIN

Biraz da oyunun aksiyon mekanizması ve dövüş sisteminden bahsedelim. Eğer Kratos’un yeni silahı Leviathan Baltası hakkında ön yargılara sahipseniz hemen durun ve o ön yargılarınızı sakince yere bırakın. Tıpkı Thor’un Mjölnir’i gibi fırlatıp, istediğimiz zaman elimize geri çağırabildiğimiz bu balta ile oynamak inanılmaz zevkli olmuş. Üstelik kullanım çeşitliliği sayesinde dövüşler de yağ gibi akıyor. Yaratıkların kafasına iki tane salladıktan sonra uzaktan gelen bir diğerine fırlatıp olduğu yerde dondurmak ve bir üçüncüye yumruklarınızla girişip, daha hareket bitmemişken baltanızı çağırıp havada dördüncüye bitirici vuruşu yapmak düşündüğünüzden çok daha kolay ve akıcı olmuş. Üstelik bu kombinasyonların arasına sıkıştırabileceğiniz silah büyüleri de cabası. Dahası, Atreus da ok ve yayıyla savaşlara dahil oluyor ve onu da siz kontrol ediyorsunuz. Tek bir tuşla hedef aldığınız düşmana ok fırlatan Atreus, o yaratığın sersemlemesine neden oluyor ve vuruşlarınıza açık hale getiriyor. Kısacası; seri içinde bugüne kadar icra edilmiş en akıcı ve kusursuz dövüş mekaniklerini bu oyunda bulacağınızı rahatlıkla söyleyebiliriz.

USTA İŞİ YÖNETMENLİK

Yapımcı ekibi alkışlamak istediğimiz bir diğer konu ise, hikayenin sinematik aktarımı üzerine olacak. Bugüne kadar aktarım noktasında sinema seviyesine yaklaşan çok yapım gördük ancak bu denli aksiyonu ve içeriği bol bir oyunda, bu derece kaliteli bir şekilde icra edilebildiğini hiç görmemiştik. Şöyle çılgın bir şey söyleyelim; God of War başlangıç saniyesinden bitiş anına kadar tek çekim olarak oyuncuya aktarılıyor. Bunun nasıl muazzam bir işçilik olduğunun altını daha iyi çizmek lazım. Hani bazı filmlerde kamera hiç kesilmeden, tek çekim sekanslar görürüz. Bunlar çoğunlukla 1-2 dakika süren sekanslardan oluşurlar. Burada ise, bizim deneyimimizle yaklaşık 50+ saat süren bir görüntünün tek çekim olmasından bahsediyoruz. Oyundan sinematiğe ve tekrar oyuna dönüş öylesine pürüzsüz gerçekleşiyor ki, kendinizi çoğu zaman bunu nasıl yapmış olabileceklerini sorgularken buluyorsunuz. Bunun yanında oyunda bir de çok üst seviyede bir yönetmenlik başarısı söz konusu. Kameranın dönüşleri, yakınlaşıp uzaklaşmaları, karakterlerin duygularını yansıtma şekilleri vesaire benim diyen sinema yönetmenlerine taş çıkarır nitelikte. God of War; oyun olmaktan hiçbir şekilde taviz vermeksizin, sinema filmi etkisi yaşatmayı en iyi başarabilen oyun olmuş.