reklamı kapat

POPÜLER

2019 Mercedes A-Serisi

Güncellenen tasarımı ve merak edilen teknik detaylarıyla 2019 Mercedes A-Serisi [Video]

Merakla beklenen resmi tanıtımı gerçekleştirilen 2019 Mercedes A-Serisi, 360 derecelik yenilenme ile oldukça iddialı bir jenerasyona kavuşmuş durumda.

CES 2018’den itibaren başlayan tanıtım sürecinde kokpit teknolojisiyle ilgili tüm bilgileri aldığımız 2018 Mercedes A-Serisi maratonunda nihayet artık son noktaya geldik. Hollanda’nın başkenti Amsterdam’da düzenlenen özel bir etkinlik kapsamında tanıtımı gerçekleştirilen yeni jenerasyon, beklediğimiz gibi içi kadar dış tasarımıyla da sınıf atlamış bir şekilde karşımıza çıktı. Tanıtılmasıyla birlikte eksik kalan son büyük parçası olan motor seçenekleri ve performans değerleri de açıklanan A-Serisi’nde, düşük hacimli benzinli ve dizel opsiyonlar dikkat çekiyor. Bu da Türkiye’deki potansiyel alıcılar için fena sayılmayacak bir haber.

Daha da güçlenen ekonomik motorlar

2018 Mercedes A-Serisi’nin kaputunun altında yer alan benzinli seçeneklere baktığımızda giriş seviyesinde 161 beygir güç ve 250 Nm tork üreten 1.4 litre, üst noktada ise 221 beygir güç ve 350 Nm tork üreten 2.0 litrelik opsiyonlar karşımıza çıkıyor. Dizel ayağında ise AdBlue teknolojisiyle geliştirilmiş 1.5 litrelik makine yer alıyor. Motorlarda silindir kapatma teknolojisine de yer veren Mercedes mühendisleri, tutumluluk açısından başarılı değerler elde edildiğinin de altını çizmekte. Güç ve performans olarak bir önceki jenerasyonlardan daha iyi motorlara sahip olan A-Serisi’nde, 20 kilograma varan ağırlık kazanımını da eklediğimizde hissedilebilir deneyim farkı olduğunu da ön görebiliriz.

Yeni A-Serisi’nde tercih edilebilecek şanzıman seçenekleri arasında ise 6 ileri manuel ve 7 ileri çift kavrama üniteler yer alıyor. Yazılımsal iyileştirmelerle gelen bu şanzımanlarda çok daha iyi bir tepkime hızı sunan Mercedes, vites geçişlerinde ve ara hızlanmalar konusunda da iddialı. Tahmin edebileceğiniz üzere otomatik şanzıman üst donanımlı versiyonlarda standart olarak sunulacak. Standart olarak ön tekerlekten çekişli altyapıyla sunulacak olan 2019 A-Serisi’nde 4Matic dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyon listesinde kendisine yer buluyor.

Altyapı kısmında da önemli değişimlerin gözlemlendiği araçta sunulan dört adet sürüş moduyla birlikte uyumlu çalışan elektronik süspansiyonlara yer veriliyor. Ön bölümde MacPherson, arka bölümde ise çok noktalı bağımsız süspansiyon geometrisine yer veren Mercedes, adaptif yapıyla birlikte yepyeni bir sürüş deneyiminin de kapılarını aralıyor.

Kokpiti yeniden tanımlayan teknoloji: MBUX

Mercedes mühendislerinin araç içi ambiyans ışıklarını klima çıkışlarına kadar indirgeyerek bizleri detaylar içerisinde hoş bir gezintiye çıkarttığı kokpitte en büyük farkı hatırlayacağımız üzere dijital ekranlar yaratıyordu. A-Serisi’nin giriş seviyesindeki versiyonunda 7 inç‘lik boyutla sunulacak olan bu dokunmatik ekran, en üst donanımda 10,25 inç‘e kadar yükselecek. Görünüm ve boyut olarak E ve S-Serisi’nden alışık olduğumuz dijital ekranların gücü ise altı çekirdekli bir işlemci ve 8 GB RAM tarafından sağlanıyor. Paylaşılan bilgere göre grafik kartı kısmından ise nVidia sorumlu. Bu ekranların ne üst noktasında ise 12.000 nit gibi dikkat çeken parlaklık değeri sunan bir head-up display var. Mercedes’in MBUX adını verdiği yeni arayüz ise fazlasıyla tatminkar grafikleri barındırıyor. HERE tarafından geliştirilmiş navigasyonu içerisinde barındıran bu arayüzde üç farklı gösterge temasının yer aldığını da belirtmeden geçmeyelim.

NFC ve telefonların hızlı şarj edilebilmesi için USB Type-C desteği sunan kokpitte son teknolojiyle geliştirilmiş yapay zeka destekli bir de sanal asistan var. “Hey Mercedes” komutuyla birlikte aktif hale gelen bu asistana verilen sesli emirler güçlü işlemcinin de yardımıyla hızlı bir şekilde yerine getiriliyor. Bu sistem üzerinden navigasyonun yanı sıra restorant için rezervasyon bile yapabilmek önümüzdeki dönemde mümkün olacak. Elektronik kısma gelmişken güvenlik ekipmanlarından da bahsetmezsek olmaz. Burada S-Serisi’nde gördüğümüz Aktif Mesafe Asistanı, Aktif Acil Durma Asistanı, Aktif Şerit Değiştirme Asistanı ve Aktif Fren Asistanı gibi parçaları sunan Mercedes, bu açıdan da A-Serisi’ni ciddi anlamda ileri götürmüş durumda. Tabi ki bu bahsettiğimiz çoğu yeniliğin opsiyonlar arasında yer alması aynı zamanda daha fazla para ödeyeceğimiz anlamına geliyor.

Dış tasarımdaki karakter farkı

Ebatsal olarak da ufak çapta büyümelerin gözlemlendiği dördüncü jenerasyon A-Serisi’nde aks mesafesinde 30 milimetre, genişlikte ise 14 milimetrelik bir iyileştirme karşımıza çıkıyor. Bu da baş mesafesi olarak iyileştiğini bildiğimiz modelin diz mesafesinde de kullanıcılarını memnun edeceğine bir işaret. Bagaj hacminin 29 litre artırılarak toplamda 370 litre gibi bir noktaya çıkartılması da altı çizilmesi gereken geliştirmeler arasında. 2019 A-Serisi’nde yeni CLS ile karşımıza çıkan “sivri burun” ön tasarımını arka bölümde de ciddi bir değişim tamamlıyor. Baktığımız zaman çok daha kaslı ve karakteristik bir farkla karşımıza çıkan araçta bu iki cepheli değişimin kullanıcıları memnun edebileceğini düşünüyoruz. Burada sunulan jant seçeneklerinin 16 inç‘ten başlayıp 19 inç‘e kadar yükseldiğini de belirtmeden geçmeyelim. 2018’in ikinci çeyreğinden itibaren satışları kademeli olarak başlayacak olan Mercedes A-Serisi’nin detaylı fiyatlarını ise önümüzdeki günlerde öğreneceğiz.

Teknik performans değerleri

A 200 – 1.4 litre dört silindir benzinli – 255 km/s maksimum sürat – 8 saniyelik 0-100 – 5,6 litre ortalama tüketim
A 250 – 2.0 litre dört silindir benzinli – 251 km/s maksimum sürat – 6,2 saniyelik 0-100 – 6.0 litre ortalama tüketim
A 180d – 1.5 litre dört silindir dizel – 202 km/s maksimum sürat – 10,5 saniyelik 0-100 – 4,1 litre ortalama tüketim