reklamı kapat

POPÜLER

“Hey Mercedes” gelecekle tanışma vakti; Mercedes EQC 400 4Matic incelemesi

 - Güncelleme: 23 Mayıs 2021 18:35

RAKAMLAR VE SÜRÜŞ

EQC’nin sürüş dinamiklerine geçmeden önce rakamsal bazdaki niteliklerine yakından bakmak gerekiyor. Şu aşamada sadece 400 4MATIC versiyonuyla satışa sunulan modelde standart olarak çift elektrik motoru geliyor. Ön ve arka aksta konumlandırılan bu motorlar kombinasyonda 408 beygir güç ve 760 Nm tork değerlerini sunuyor. Modelde her ne kadar 4MATIC logosunu görsek de, sürüşün büyük kısmını önden çekişli olarak deneyimliyoruz. Kullanıcılar performans istediğinde ise arka akstaki motor da devreye girerek zaman zaman boyun ağrıları yapacak ivmelenmelerin yakalanmasına olanak tanıyor. Bu motorlar yaklaşık 2,4 tonluk bir elektrikli SUV olan EQC ile başa çıkma konusunda gayet başarılı. Ağırlık demişken, EQC’de kullanılan bataryanın tek başına 500 kilogram olduğunu belirtelim. Sürüşteki akıcılıkta hissettiğimiz bu deneyim, teknik tabloya yansıyan 5,1 saniyelik 0-10 değeriyle paralel eğride. Aracın ara hızlanmaları da tepkisel bazda fazlasıyla başarılı. EQC 400’ün maksimum sürat değeriyse 180 km/s ile limitlendirilmiş durumda.


EQC’nin direksiyonu başına geçtiğimizde en merak ettiğimiz noktalardan birisi de yalıtım kısmıydı. Geleneksel modellerde konumlanan içten yanmalı motorlarla bir nebze olsun göz ardı edebileceğimiz bu bölüm, elektrik gibi sessizlikle çok daha ön planda olmaya müsait. EQC ile gerçekleştirdiğimiz yolculuklarda Mercedes’in bu noktaya özellikle çalıştığı hissiyatına kapıldık. Aracın 120 km/s ve üzeri limitlerde bile rüzgar sesi konusunda fazlasıyla tatminkar olduğunu söyleyebiliriz. Bu da kokpit içerisindeki tüm konfor elemanlarını muazzam derecede tamamlayan bir bölüm olarak notlarımızdaki yerini aldı.


EQC’nin 80 kWh’lik bataryası, alternatif akımı doğru akıma çeviren su soğutmalı bir dahili dönüştürücü sayesinde ev tipi prizden veya halka açık alanlarda şarj edilebiliyor. Bir Mercedes-Benz Wallbox kullanarak şarj etmek, şarj süresini yerel güç kaynağına oranla üç kat hızlandırmakta. Şarj konusunda eğer kullanışlılıktan bahsedeceksek hızlı şarjın gerekliliği tartışılmaz. EQC, şarj çıkışına bağlı olarak hızlı şarj istasyonlarında 110 kW’a kadar şarj edilebiliyor. Batarya böyle bir kaynaktan yüzde 10’dan yüzde 80’e sadece 40 dakikada doluyor. Gerçekleştirdiğimiz 500 kilometrelik yolculukta menzil konusunda herhangi bir sorun yaşamadığımızı söyleyebiliz. Burada atlanmaması gereksen şeyse elektrikli bir araç kullanıcısının her zaman kendisini menzil konusunda belirli bir planlama içerisinde tutması gerektiği. EQC’de sunulan 110 kW’lık hızlı şarj her ne kadar günlük kullanımda iş görse de, bu değerin önümüzdeki süreç için destek bazında daha yukarı taşınması zorunluluğu da karşımızda duruyor.