reklamı kapat

POPÜLER

Subaru_Forester_e-BOXER

Hibrit motor seçeneğine kavuşan yepyeni Subaru Forester

Subaru, bugün 89. Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda düzenlediği basın toplantısında, Avrupa pazarında sunduğu ilk elektrikli Subaru modellerinden yeni Forester e-BOXER‘ı tanıttı.

Yeni Forester modellerinde kullanılan e-BOXER, Subaru’nun yeni nesil güç ünitesi olma özelliğine sahip. e-BOXER sistemi elektrikli güç ünitesini Subaru’nun iki ana özelliği olan BOXER motor ve Simetrik Sürekli Dört Çeker teknolojileriyle birleştiriyor. Subaru’nun e-BOXER sistemine sahip modellerinde kullanılan Lineartronic şanzıman, yüksek performanslı Lithium ion batarya, DC / DC Dönüştürücü ve “Electric Motor Inverter” ile çalışabilmesi için yeniden tasarlandı.

Yeni Forester’da Subaru’nun markaya özgü Sürekli Simetrik Dört Çeker Sistemi ile e-BOXER motor bir arada sunuluyor. Kullanılan elektrikli motor ile uyum sağlaması için yeniden tasarlanan Lineartronic şanzıman sayesinde Yeni Forester e-BOXER vites geçişlerini sürücüsüne hissettirmiyor ve daha lineer bir hızlanma sunuyor.

Forester e-BOXER’ın kalbini oluşturan direkt enjeksiyonlu, 2.0 litre BOXER motorda kullanılan parçaların yüzde 80’i yeniden tasarlandı. Elektrik motoruna da eşlik eden Lineartronic şanzıman da e-BOXER motor için özel tasarlandı. Yeni tasarlanan şanzıman sayesinde Forester, e-BOXER motorun tüm artılarını sürücüsüne eksiksiz sunuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Subaru Forester 3 farklı sürüş modu sunuyor

e-BOXER motor seçeneğine sahip Subaru Forester kullanıcısına 3 farklı sürüş modu sunuyor: Benzinli Motor sürüşü, EV sürüş ve Motor Asist sürüşü. EV modunda otomobilde yer alan elektrik motoru devreye giriyor. Bu sürüş modunda sessiz ve sıfır emisyonlu bir sürüş mümkün oluyor. Araç ve batarya durumuna göre EV modunda elektrik motoruyla 1,6 kilometreye kadar sürüş sağlanabiliyor. Elektrik motoru otomobili 40 km/s hıza kadar ulaştırabiliyor.

Forester e-BOXER modelinde yer alan elektrikli motor ve batarya uzunlamasına yerleştirilmiş. Elektrikli motor aracın ağırlık merkezinin yakınına yerleştirilirken, batarya ve diğer bileşenler arka aksın üzerinde yer alıyor. Bu sayede daha düşük ağırlık merkezi ve daha dengeli ağırlık dağılımı elde ediliyor.

Yeni Forester’ın 220 milimetrelik yerden yüksekliği sayesinde mümkün olan en geniş yaklaşma ve ayrılma açıları kullanıcılara sunuluyor. Bu sayede Yeni Forester yol dışı maceralar için de uyumlu. Sürücünün zorlu yol koşullarında daha güvenle yol almasına yardımcı olan X-Mode artık hem yol koşulları hem de hava koşullarını takip ederek güvenli yolculuklar sağlıyor. Yeni Forester çekme kapasitesi ise 1870 kilogram.

Yeni Forester “Dynamic x Solid” tasarım felsefesine uygun olarak dinamik yapısıyla sağlamlığı bir arada sunuyor. Yeni Forester’ın yükselen omuz çizgisi otomobilin yüksekliğini ve gücünü vurgularken çamurlukların çevresini saran dodikler ise Forester’ın araziye olan uyumunu yansıtıyor.

İlgili video

2020 Subaru Legacy