reklamı kapat

POPÜLER

Honda ZR-V

Honda ZR-V tanıtıldı; işte markanın en yeni SUV modeli

Japonya’da tanıtılan Honda ZR-V, HR-V için Amerika’da kullanılan tasarım karakteri üzerine şekilleniyor.

Bu hafta içerisinde yeni jenerasyon CR-V’yi duyurarak gündeme gelen Honda, ikinci kozu için de elini çabuk tutmayı tercih ediyor. Markanın geçtiğimiz mayıs ayında ilk mesajlarını verdiği yepyeni modeli ZR-V, Avrupa ve Türkiye’de satışa sunulacak olması sebebiyle bizler için de önemli konumda. HR-V ve CR-V arasında konumlanacak olan ve nispeten daha sportif bir karakterle diğer isimlerden ayrılan model, bugün ilk detaylarıyla karşımızda. HR-V’nin Amerika pazarında kullanılan tamamen farklı tasarım dilini, ZR-V üzerinden Avrupa’ya yansıtan Honda bu noktada pek çok kişi gibi bizi de şaşırtmıyor. Honda ZR-V için tasarım tarafında ayrışan en önemli parça ise sportifliği pekiştiren bölgesel dokunuşlar.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Honda ZR-V için benzinli ve hibrit motor seçenekleri bekleniyor

Japonya merkezli olarak tanıtımı gerçekleştirilen ZR-V’yi, Amerikalı HR-V’ye göre daha performans karakterli yaratmak adına ön bölümde temel parçalarda değişimler yapıldığını görüyoruz. En başta aracın ızgara formunu dikey krom parçalarla tamamlayan Honda, tamponda da tamamen farklı bir yapıya yer veriyor. Arka bölümde ise egzoz çıkışlarının çok daha net şekilde difüzöre entegre gösterilmesi de yine fark yaratan noktalar arasında. ZR-V’nin kokpiti ise tıpkı yeni CR-V’de olduğu gibi Civic dinamikleri üzerine kurulu. Hibrit versiyonda vites topuzu yerine seçicinin geldiği bu alana çok yabancı olmayacağız.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Rakamsal verileri henüz paylaşılmayan ZR-V’de hibrit motor tarafında iki farklı ihtimal ön planda. Eğer ilk ihtimal gerçekleşirse, araçta HR-V’de kullanılan sistemi göreceğiz. Yeni HR-V’de standart olarak 1,5 litrelik benzinli motorun yanında iki adet kompak elektrikli motoru konumlandırılıyor. Atkinson temeliyle çalışan 1,5 litrelik üstten çift eksantrik i-VTEC benzinli motor, e-CVT şanzımanla kombin ediliyor. Sistemin kombinasyonu 131PS güç ve 253 Nm tork üretecek şekilde optimize edilmiş durumda. Eğer Civic ailesindeki hibrit ünite tercih edilir ise 1,5 litrelik hacmin yerini 2.0 litrelik benzinli motor alabilir. Bu üniteye ek olarak iki adet elektrik motorunun konumlandırıldığı sistemde, kombinasyon olarak yaklaşık 185 beygir güç ve 315 Nm’lik tork değerleri sunuluyor. Bu yıl içerisinde Avrupalı versiyonunu da görmeyi beklediğimiz ZR-V’nin 2023 model yılıyla satışa sunulması şaşırtıcı olmayacak. Aracın ilk satış süreci ise bu yıl Japonya’da başlıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR