reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai, başrol oyuncusunu devreye soktu: RN30

 - Güncelleme: 20 Ekim 2016 19:45

Hyundai Motorsport‘un yeni nesil performans departmanı olan “N” ekibinin ürünü Hyundai RN30 resmi olarak ortaya çıktı. Hyundai yarış ekibinin WRC organizasyonu için kullanacağı RN30 ile birlikte i30N‘de Hyundai’nin caddedeki asi yüzünün temsilcisi olacak.

Hyundai’nin performans motorunun ne kadar başarılı olabileceği ile alakalı tereddütleri olanlar olabilir. İşte o tereddütleri ortadan kaldırmak için yeni Hyundai RN30 resmi bir şekilde karşımızda duruyor. Konsept aşamasında yer alan modelin hayata geçmesinin ardından N performans serisi, Hyundai’nin VW Golf GTI, Seat Leon Cupra ve Honda Civic Type R gibi devleri sarsma planlarının başrolünde yer alıyor.

rn3011
Hyundai RN30’da 380 beygir güç üreten 2.0 litre‘lik turbo ünite görev yapıyor. Hyundai bu performans motorundan 451 nm gibi bir tork değeri elde ediyor. Markayı şu anda WRC‘de temsil eden i20 modelindeki değerlere benzer değerler RN30’da da karşımıza çıkıyor. 4×4 platform üzerine konumlandırılan RN30’un şanzıman ayağında çift kavrama sistemi görev alıyor. Hyundaki RN30’un asfalt ayağında görev yapacak Hyundaki i30N’in de kesin olmamakla birlikte dört tekerlekten çekiş sistemi ile sunulması bekleniyor.

rn3010
RN30 dahilinde, başta BMW i8 olmak üzere birçok  performans otomobilinde rastladığımız kelebek kapı tasarımına yer veriliyor. Kelebek kapı tasarımı ile birlikte standart Hyundai i30 göre RN30’un genişlik parametrelerinde 30 mm’lik artış görülüyor. Aracın ralli organizasyonu için geliştirilmiş olmasından ötürü standart i30’a göre diğer rakamsal değerlerinde de değişiklikler mevcut. Standart i30 göre daha alçakta konumlandırılan tavan aracın dinamiğinde zemine yakınlığı 84 mm daha artırıyor. Hyundai, RN30’un jant seçimini ise 19 inç‘lik setten yana kullanmış. Aracın iç tasarımı ise tamamen yarış platformuna özgü olarak göze çarpıyor. Hyundai, RN30’un ardından i30N‘i de yakın zamanda uyarlayıp önümüzdeki yıl satışa sunacağının bilgisini de verdi.