reklamı kapat

POPÜLER

Dünyanın değişken sıkıştırma oranına sahip ilk motoru

Infiniti, 20 yıldan uzun süren geliştirme çalışmaları sonucunda; dünyanın ilk değişken sıkıştırma oranına sahip motoru VC-Turbo’yu otomobil tutkunlarıyla buluşturmaya hazırlanıyor. VC-Turbo ayrıca bugüne kadar üretilen en gelişmiş içten yanmalı 4 silindirli turbo beslemeli motor.

Sıkıştırma oranı, içten yanmalı motorlarda hayati değerler arasında yer alıyor. Motorun performansı ve yakıt ekonomisini doğrudan etkileyen bu önemli parametre üzerinde 20 yılı aşkın süredir Ar-Ge çalışması yürüten Infiniti, bu çalışmaların sonunda 4 silindirli 2.0 litrelik turbo benzinli VC-Turbo motorunu ortaya çıkardı. Dünyanın ilk değişken sıkıştırma oranına sahip içten yanmalı bu motor teknolojisi sayesinde, kompresyon oranı 8:1 (yüksek performans için) ve 14:1 (yüksek verimlilik için) arasında değişiklik gösteriyor.

infinitivcturbo2

Kendini dönüştürebilme ve piston alanı yüksekliğini kusursuz şekilde azaltıp yükseltebilme yeteneğine sahip bu motor sayesinde sürüş durumunun gerektirdiklerine göre en yüksek seviyede oran otomatik olarak uygulanabiliyor. VC-Turbo teknolojisi, yakıt tüketimindeki tutumluluk, daha düşük emisyonlar, ses ve titreşim seviyeleri gibi değerlerdeki iyileştirmelerinin yanı sıra, kompakt ve hafif yapısı ile aracın genel ağırlık derecelerinde de düşüş sağlıyor. VC-Turbo, V6 motora göre 25 kg hafif ve benzer güçteki V6 motorlara göre yüzde 27 daha düşük yakıt tüketimi sağlıyor. Resmi olmamakla beraber; VC-Turbo motordan 272 beygir güç ve 390 nm tork elde edilmesi bekleniyor.

infinitiqx
Infiniti’nin ilk olarak Nisan 2016’da Pekin Otomobil Fuarı’nda tanıttığı QX Sport Inspiration, Paris Otomobil Fuarı’na özel, geliştirilmiş bir versiyonuyla ortaya koyacak. Infiniti’nin gelecek nesil, seçkin orta boy SUV sınıfı araçlarıyla ilgili vizyonunu ortaya koyacak olan SUV’nin oldukça ilgi görmesi bekleniyor.