reklamı kapat

POPÜLER

Kawasaki hidrojen

Kawasaki, hidrojenle çalışan H2 motosiklet prototipini görücüye çıkarttı

Motosiklet denildiği zaman akla gelen ilk isimlerden olmayı başaran Kawasaki, hidrojenle çalışan H2 prototipini görücüye çıkarttı.

Yukarıdaki galeride garip bir görüntüsü bulunan Kawasaki imzalı hidrojenle çalışan H2 prototipini görüyorsunuz. Önümüzdeki yıl içerisinde aktif olarak gerçek testlere alınacak bu motosiklet, hidrojeni arkadaki oldukça büyük tanklarda taşıyor, bu açıdan oldukça heybetli bir yapıya sahip. Kawasaki, yapılan açıklamaya göre küçük araçlar için hidrojen temelli içten yanmalı motorları uygun hale getirmek amacıyla Honda, Suzuki ve Yamaha ile birlikte çalışıyor. Hatta bu konuda Japonya merkezli HySE ortaklığının bir üyesi olan firma, hidrojeni motosiklet dünyasından da uzak tutmak istemiyor. Temiz bir gelecek için önemli olan çünkü havaya sadece su buharı salan hidrojen motorlar, yeterli güce ve verime de sahipler ancak Kawasaki imzalı prototipte de gördüğünüz üzere hidrojeni depolama konusunda bir “boyut” sorununa sahipler. Bunu nasıl çözecekleri yani yüksek menzili ufak depolarda nasıl sunabilir hale gelecekleri merak edilen firmalar, bu modelleri belirli bir seviyeye taşımadan önce ticari çıkışa yaklaşmayacaklardır. Ayrıca hidrojen modeller için hidrojen dolum istasyonlarının da artması gerekiyor, bu konuda halen küresel olarak yolun çok başında bulunuyor. Bu arada hidrojen yakan otomobiller, uçaklar ve deniz araçları da geliştiriyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Kawasaki bundan önce teknik olarak da hayal kırıklığı yaratan elektrikli motosiklet modelleriyle ses getirmişti. Şirket eğer bilmiyorsanız çok uzun zamandır elektrikli motosiklet modelleri üzerinde çalışmalar yapıyordu. 2019 Milan Motorcycle Show kapsamında yapılan resmi açıklamada Ninja 650 gövdesi üzerine kurulan bir elektrikli modelin 10 kW / 13 beygir (Maksimum 20 kW / 27 beygir) güç üreteceği aktarılmış, menzilin ise 100 km olacağı söylenmişti. Daha sonra ise Kawasaki’nin CEO’su tarafından yapılan bir açıklama ses getirmişti.

CEO, şirketin 2022’de üç farklı elektrikli motosiklet modelini satışa sunacağını açıklamıştı. Bu gerçek olmadı ancak iki farklı elektrikli motosiklet modeli EICMA Milan Motorcycle Show 2022 kapsamında görücüye çıkarılmıştı.

Kısa süre önce ise artık beklenen bu modeller için tam resmi tanıtım yapıldı, firmanın elektrikli motosikletleri Ninja e-1 ve Ninja Z e-1 isimleri altında mücadeleye dahil oldu. Güçlerini hava ile soğutulan maksimum 9 kW (12 beygir) gücünde bir elektrik motorundan alan motosikletler, bu motor ile sürekli olarak 5 kW (6,7 beygir) güç getiriyorlar.

Performans konusunda sınırları zorlamayan hatta oldukça geride kalan modeller, saatte 100 km/s hızı geçemiyor, hatta modeller bu hızı da uzun süre koruyamıyor. Gidonlarında 4,3-inç boyutunda bir TFT bilgi ekranı yer alan elektrikli motosikletler, resmi veriye göre 70 km kadar bir menzil getiriyorlar.

Bataryaları menzil düşük olduğundan değiştirilebilen yapıda tasarlanan Ninja e-1 ve Ninja Z e-1, açıklamaya göre 3,7 saat içerisinde tamamen şarj edilebiliyor. 140 kg altında bir ağırlık değerleri bulunan modellerin A1 kategorisinde olduğu açıklanırken, fiyat konusu şimdilik gizemini koruyor.

Hidrojenli Kawasaki motosiklet yanında bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli