reklamı kapat

POPÜLER

Konseptten seri üretime geçiş süreci başlıyor; ilk resmi bilgiler eşliğinde 2019 BMW Z4 Roadster

Bu yıl içerisinde seri üretime hazır bir şekilde karşımıza çıkacak olan 2019 BMW Z4 Roadster yapbozu çözülmeye resmen başladı.

Yeni jenerasyon 8 Serisi ile birlikte BMw’nin geçtiğimiz yıl konsept olarak tanıtımı gerçekleştirerek başlangıcı yaptığı bir diğer modeli Z4 Roadster, önümüzdeki yıl itibarıyla sokaklara çıkmaya hazırlanıyor. 2019 model yılıyla gelecek olan modelinin tanıtımı önümüzdeki sonbahar dönemi içerisinde yapacağını duyuran BMW, prototip versiyon üzerinden seri üretimde bizleri nelerin beklediğiyle ilgili önemli ipuçları vermeye başladı. Halihazırda trafiğe kapalı pistler yürütüldüğünü gördüğümüz sürüş dinamikleri testlerinin ardından yol testleri için de sahalara çıkacak olan 2019 BMW Z4 Roadster, gövdeye göre uzun olan kaput yapısıyla tipik sınıf genlerini güncel karakterle bir araya getirecek. Kumaş tavanla kombine edilecek olan araçtan gelen ilk fotoğraflarla birlikte M40i olarak isimlendirilen versiyonun seçenekler arasında yer aldığını öğreniyoruz.

Gerçek bir spor otomobil dinamiği

Satın alınabilecek donanım seçenekleri arasında en üst noktada konumlandırılacak olan M40i’nin beraberinde getireceği karakteristik farklar, yoğun bir kamuflaj olmasına rağmen belli oluyor diyebiliriz. Aracın ön ızgarasında “Y” formlu çizgileri bir araya getiren BMW, ön tampon ve çamurlukta fazla agresif olmayan bir dili kullanmayı tercih etmiş. Arka tarafla ilgili elimizde görünen detaylarsa slim-LED’i andıran ışıklandırma grubuyla birlikte ebatsal olarak büyük olan iki egzoz çıkışı. Uzun bir süredir kendisinden haber beklediğimiz yeni Z4 ile ilgili en merak edilen noktalardan birisi de şüphesiz kaputun altında yatacak motor. Bu konuyla ilgili henüz BMW cephesinde resmi bir detayın olmadığını söyleyebiliriz. Lakin yerel kaynaklar bu versiyonda twin-turbo destekli 3.0 litrelik makinenin kullanılabileceğine kesin gözüyle bakıyor. Güç olarak ise 380 ile 400 beygirin masada görünenler arasında olduğunu söyleyebiliriz.


BMW mühendislerinin tanıtım sırasında üzerinde en çok durduğu noktanın sürüş dinamikleri ve altyapı oluşu dikkatlerden kaçmadı. Ağırlık merkezinin mümkün olan en düşük noktaya çekilmesi adına çalıştıklarını belirten ekip, bununla birlikte alçak süspansiyon, tamamen yeni bir ön aks, arka kilitli diferansiyel ve yüksek performansa cevap verebilecek bir fren sisteminin önemli bir uyum içerisinde işleyiş sürdüreceği görüşünde. Tanıtımı için Paris Otomobil Fuarı’nın işaret edildiği 2019 BMW Z4 Roadster ile ilgili gelişmeler LOG.com.tr’de olmaya devam edecek.