reklamı kapat

POPÜLER

Land Rover Defender V8

Land Rover Defender V8; yeni neslin zirvesinde sekiz silindir krallığı

 - Güncelleme: 26 Şubat 2021 21:02

Performans dinamikleriye ailenin zirvesine oturacak olan Land Rover Defender V8, beraberinde kendine has geliştirmeleri de getiriyor.

Geride bıraktığımız yılın önemli gelişmelerinden birisi şüphesiz tamamen yeni nesile kavuşan Land Rover Defender idi. Uzun süren geliştirme sürecinin ardından ailenin tüm üyelerinden ayrılan karakteriyle geçmişteki bağlarına da sadık kalınarak karşımıza çıkarılan model için versiyon hamleleri de gecikmedi. Gövde tiplerindeki geniş opsiyonların yanında ticari amaçlara uygun bir paketi de tanıtılan aileye 2021 model yılıyla birlikte zirve nokta da eklendi. Beraberinde sekiz silindirin karakteristik sürüşünü de getiren Land Rover Defender V8, iki farklı gövde tipiyle tercih edilebilecek.

Land Rover Defender V8 teknik özellikleri

Defender’a V8 entegrasyonu üzerinden ciddi bir çalışma süreci yürüten marka kanadının bunu 90 ve 110 tipleriyle bir araya getirmesi de kullanıcı kitlesi açısından şüphesiz fazlasıyla önemli. Nitekim bu araçların performans dinamiklerinde ufak farklar da olacak. Kaputun altında konumlandırılan süperşarj destekli 5.0 litrelik motor 518 beygir güç ve 625 Nm tork üretiyor. Bu ciddi değerler sayesinde Defender’ın 0’dan 100’e hızlanmasını en iyi oranda 5,2 saniyede tamamlayabildiğini görüyoruz. Maksimum sürat ise tüm paketler için 240 km/s ile sınırlı olacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Böyle bir entegrasyonun hayati kanatlarından birisi de şüphesiz şanzıman ve altyapı elemanları. Kullanıcıları şanzıman ayağında 8 kademeli otomatik ünite standart olarak karşılayacak. Yine dört tekerlekten çekiş de V8 bileşiminin standartları arasında. Aracın dinamiklerini bambaşka bir noktaya taşıyan motorla birlikte yardımcı elemanlar da elden geçirilmiş durumda. Süspansiyon tepkilerini bu noktada revize eden Land Rover mühendisleri diğer versiyonlara göre daha büyük bir savrulma çubuğu kullanmayı da ihmal etmemiş. V8 paketle birlikte, normalde opsiyon olarak sunulan elektronik arka diferansiyel kilidi de standart hale getirilmiş durumda. Markanın Zemin Yönetimi ve Sürekli Değişken Süspansiyon sistemi de yine sürüşü eniyilemede görev yapacak.

İlginizi çekebilir

Bisikletle SUV’yi harmanlayan Karoq Velo