reklamı kapat

POPÜLER

Motor sporları ruhu hibrit teknolojiyle birleşti; Skoda Vision RS

Geleceğin seri üretim modellerine ilham olmasını beklediğimiz Skoda Vision RS, özellikle tasarım bazında kilit noktalar barındırıyor.

Paris Otomobil Fuarı’nı performans imzası üzerinden domine etmesini beklediğimiz Skoda, bunu bir adet binek bir adet SUV modeliyle gerçekleştirecek. SUV sınıfında Kodiaq üzerinde şekillenecek olan bu hamle vRS logosunun geleceği niteliğinde olan Vision RS ile daha çok ilgi çekme potansiyeline sahip. Paylaşılan render görselleri üzerinden bir süredir kendisin hakkındaki beklentilerimiz şekillenmeye başlayan otomobil, fuarın açılacağı haftanın girişiyle birlikte nihayet karşımıza çıkmış durumda. Motor değerleri, ebatları ve diğer pek çok özelliği paylaşılan Vision RS, şimdilik sadece bir gösteri modeli olarak lanse edilecek. Aracın hayata geçirilme süreciyse işin daha çok ilgi çeken kısmı olacak gibi görünüyor.

Önce teknik rakamlar

Kaputun altında yatan hibrit teknolojinin içten yanmalı ayağında daha önceden de bildiğimiz 1,5 litrelik turbo benzinli motor yer alıyor. Tek başına 150 PS güç üreten bu motorun destekçisi konumunda olan elektrik parçasındaysa 102 PS güç üreten bir ünitenin varlığı söz konusu. Skoda tarafından açıklanan kombinasyon verisi ise 245 PS olarak karşımıza çıkıyor. Vision RS’in performans verilerine baktığımızda ise 7,1 saniyelik 0-100 ve 210 km/s’lik maksimum süratin şu aşamada ön plana çıktığını görüyoruz. Şarj konusuna geçmeden önce aracın sürüş dinamiklerini etkileyen modlardan da bahsetmek gerekiyor. Skoda burada Sport, Normal ve EV olmak üzere üç farklı sürüş modu sunmuş durumda. En iyi değerleri yakalamak için Sport modunun tercih edilmesi gerekirken, saf elektrik deneyimi yaşanamsı için de EV modunda seyredilmesi gerekiyor. Bu modda maksimum 70 kilometre menzil sunabilen aracın batarya paketi, 2,5 saat gibi bir sürede tamamen dolu hale getirilebiliyor.

Ebatlar – Donanım

Skoda Vision RS’i kafamızda netleştirebilmek adına bize yardımcı olacak en temel parça şüphesiz ebatlar olacak. Nitekim bu verilere baktığımızda aracın 4.356 milimetre uzunluğa, 1.431 milimetre yüksekliğe, 1.810 milimetre genişliğe ve 2.650 aks mesafesine sahip olduğunu görüyoruz. Bu rakamlar aynı zamanda ailenin ortanca üyesi olan Rapid’in de üzerine çıkma gibi bir durumun söz konusu olduğunu söylüyor bizlere. İçeride 430 litre gibi gayet iyi bir bagaj hacminin sunuluyor olması da aslında bunun en önemli kanıtı. Vision RS’in kokpit bölümüne bakıldığında motor sporları genetiklerinin modern çizgilerle harmanlandığını görülebiliyor. Burada yer verilen düğmelerin yapısı, motoru başlatma düğmesinin ara konsolda kullanılması gibi detaylar bu konuda dikkatimizi çeken noktalar arasında. Dışarıda ise RS logosunun hissedilmesi adına eklenen karbon fiber dokunuşlu gövde kitine, yenilenmiş ızgara tasarımı ve LED ön ışıklandırma grubu eşlik ediyor. Son olarak jant setinin 20 inç ebatında olduğunu da belirtmeden geçmeyelim. Gelecek şekillenmesiyle ilgili sürecini Paris’te görmeyi beklediğimiz Vision RS ile ilgili düşüncelerinizi bize yorum olarak iletebilirsiniz.