reklamı kapat

POPÜLER

NBA 2K20 incelemesi

 - Güncelleme: 31 Ekim 2019 23:58

DAHA AZ ACIMASIZ

İlginç bir şekilde tüm bunlar olurken, NBA 2K20 serinin eski oyunlarına nazaran daha mütevazı bir pazarlama stratejisi gerçekleştirdi. Belki de organizasyonun kendisi hali hazırda yeterince heyecanı yükseltiyor nasılsa diye düşünmüş olabilirler. Sessiz kalmalarını oyunlarına güvenmemelerine yormak doğru olmayacaktır. Zira NBA 2K20; uzun zamandır çıkmış en oturaklı, ayakları yere sağlam basan ve kusurları törpülenmiş basketbol oyunu olmuş. Özellikle 2K serisine son yıllarda getirilen “haklı” eleştirilerin ardından yapımcıların bazı yanlış kararlarında gösterdikleri inatlarından geri adım attıklarını görmek sevindirici. “Bazı” ifadesinin altını çizelim, zira her kusurun ve yanlışın giderildiğini söylemek de ne yazık ki mümkün değil. Bu yıl dikkatimizi çeken en önemli değişiklik; NBA 2K serisinin amiral gemisi pozisyonunda olan MyCareer modu için daha az acımasız olmaya karar vermesiydi. Uzun yıllardır oyun içi satışlarıyla fazlasıyla dayak yiyen yapım, bu yıl para harcamadan daha rahat nefes alınabilmesini biraz olsun sağlayabilmiş. Yarattığınız karakterinizi geçmiş yıllara oranla çok daha etkili ve hızlı bir şekilde geliştirebiliyorsunuz. Bunu yaparken 3 önemli adım atmış yapımcılar. Birincisi; karakter yaratma ekranına getirilen geliştirilmiş arketip özelliği. Burada artık karakteriniz için sahip olacağı oyun yapısını çok daha dengeli bir şekilde belirleyebiliyorsunuz. İsterseniz bitiricilik ve şutör yapıda dengeli ancak savunması ikinci planda bir karakter yapısı seçebilir, isterseniz tamamını daha az ölçekte ama komple dengede tutabilirsiniz. İki yapıyı tamamen görmezden gelip, tek bir alanda mükemmele yoğunlaşmanız da mümkün. Pasta grafikleri ile yansıtılan bu yapı, karakterinizin gelişim yolunu çizmenizde oldukça etkili bir rol oynuyor…

HAYALİNİZDEKİ OYUNCUYA KAVUŞUN

İkincisi; karakter rozetlerini kazanmak ve oyuncunuza entegre etmek çok daha sağlıklı bir yapıya kavuşturulmuş. Oyun içinde yaptığınız bazı eylemleri “daha iyi” yapmanızı sağlayan bu rozetleri açmak ve geliştirmek oldukça önemli. Örneğin blok vurduktan sonra çok daha hızlı toparlanıp, ikinci kez bloğa yükselmeyi sağlayan bir rozet var ki, Anthony Davis tarzı bir karakter yaratmak istiyorsanız bu rozete mutlak suretle sahip olmanız gerekiyor. İşte bu rozetler artık farklı başlıklar altında toplanmış durumda ve maçlarda, antrenmanlarda yaptığınız her aksiyon sonucunda ilgili başlıklardaki seviyeniz artıyor. Yani sürekli üçlük atarak ilgili rozeti açmaya uğraşmıyorsunuz. Yaptıklarınızla “bitiricilik”, “şutörlük”, “savunma” gibi başlıkları geliştiriyorsunuz ve seviye atladıkça elde ettiğiniz puanlarla kendi arzu ettiğiniz rozeti açıyorsunuz. Rozetler üzerinde getirilen bu mutlak hakimiyet sayesinde, kafanızda oluşan oyuncu tipine en yakın karakteri yaratmak çok daha makul ve mümkün hale getirilmiş durumda…