reklamı kapat

POPÜLER

Ölü doğmuş bir canavar: Aston Martin Bulldog

 - Güncelleme: 24 Kasım 2016 17:09

Dünyanın en nadir otomobillerinden biri olan Aston Martin Bulldog, hiper otomobil tanımını döneminde en iyi yansıtan modellerden biri olarak sizlerle.

“Nadir” kelimesinin otomotiv tarihindeki belkide ilk karşılıklarından biri olan bir modeli sizlerle tanıştıracağız. Bulldog, Aston Martin tarafından üretimi İngiltere’de gerçekleştirilen ve sadece 1 adet üretilen konsept bir hiper otomobil. Tasarımıyla döneminin yüzünü yansıtan Bulldog’da yer alan elektro hidrolik yapıda Gullwing kapılar, DeLorean DMC 12 ile birlikte modelin en önemli karakteristik farkını oluşturuyordu. Bir dakika; bu güne kadar kaç tane elektro hidrolik yapıda olan Gullwing duymuştuk? Keskin tasarım yüzüyle birlikte 1,1 metrelik toplam yükseliği safkan performans otomobili karakterini yansıtan Bulldog’un iç tasarımında arka kısmı gösteren ekran bile görmek mümkün. Günümüz koşullarında 700 beygirlik güç değerini takdir gören bir değer olarak nitelendirebiliriz. Peki bunu 1979 yılında versek nasıl olur?

astonbulldog4
Aston Martin Bulldog’un 5.3 litre hacminde twinTurbo V8 motoru test aşamasında yaklaşık 700 beygirlik güç ve 678 nm tork değeriyle döneminin en iyi rakamlarına sahip olarak karşımıza çıkıyor. 1979 yılında ilk test sürüşüne çıkan Aston Martin Bulldog’un saatte 307 km maksimum sürate kadar erişebildiğini görüyoruz. Bulldog’un 0‘dan 100‘e erişme süresiyse sadece 5.1 saniye olarak kayıtlardaki yerini koruyor. Aston Martin’in Bulldog planları, modeli toplamda 25 adetlik bir üretim rakamıyla sınırlandırmaktı. Hiç üretim aşamasına geçemeyen ve sadece prototip aşamasında kalan Bulldog’un finansal kaygılardan ötürü geliştirme aşamasına son verildiği günümüzde kabul gören bir neden. Aston Martin Bulldog, 130.000 poundluk fiyatıyla döneminin en pahalı otomobillerinden birisi oldu. Bulldog’un günümüzdeki değerinin ise 1 milyon pound civarında olduğu tahmin ediliyor.

İlginizi Çekebilir
15 saniyede 0’dan 200’e: Aston Martin AM-RB 001
2017 Aston Martin Vanquish S