reklamı kapat

POPÜLER

2019 Audi Q5 E Quattro

Öne çıkan özellikleriyle şarj edilebilir hibrit altyapılı Audi Q5 E Quattro

21 Mayıs 2019

Saf elektrik deneyiminin yanında çok ciddi performans vadeden Audi Q5 E Quattro, güzel bir geçiş süreci elemanı olarak kullanıcılar sunulacak.

Lenovo Advertisement

Avengers End Game‘de karşımıza çıkan fütüristik konseptiyle bizleri beyaz perdede heyecanlandırmayı başaran Audi, bunu yalnız tasarımla başarmadı. Özellikle bu dikkat çekiyici yüzü elektrik gücüyle bir araya getirdiği zaman bilim kurgu yapbozunu tamamlayacak olan marka şu sıralar ise hibrit altyapısı üzerinden geçiş modelleriyle bu deneyimi vadediyor. Aileye dahil olan Audi Q5 E Quattro, elektrikli otomobil deneyiminin yaşanması konusunda kullanıcılara bir fikir verirken, dikkat çeken performans değerlerini de es geçmiş değil. Tam olarak “Q5 55 TFSI E Quattro” adıyla Audi ürün gamına dahil olan araç 370 beygire yaklaşan güçle asfalta inecek.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Audi Q5 E Quattro şehir içi kullanım menzili vadediyor

Araçla ilgili teknik değerlerin tamamını açıklayan Audi, sipariş vermek isteyenlerin kafasında herhangi bir soru işareti bırakmama konusunda kararlı. Q5 E Quattro, motor teknolojisiyle fark yarattığı için biz de ilk olarak buradaki kombinasyona göz atalım istiyoruz. Bu noktada kaputun altında yatan içten yanmalı ayağı 2.0 litrelik turbo benzinli makineye emanet. Tek başına yaklaşık 250 beygir güç ve 370 Nm tork üreten bu motora destek veren elektrik ünitesi de küçümsenmeyecek niteliklerde. Şanzıman içerisine entegre edilen bu motor 140 beygir güç üretiyor ki bu parçalarım bir araya gelmesiyle sadece 5,3 saniyede 0’dan 100’e erişmek mümkün. Kombinasyonda 367 beygir üç ve 500 Nm torka sahip olan model, maksimumda 240 km/s hıza çıkabilecek niteliği sahip.


Peki işin hibrit konusundaki operasyon verileri nasıl? Audi’nin paylaştığı verilere göre araçta konumlandırılan batarya ile 40 kilometrenin üzerinde saf elektrik sürüşü mümkün. Kullanıcılar bu modda maksimum 135 km/s hıza kadar çıkarken, bu noktanın üzerine geçildiğinde içten yanmalı motor otomatik olarak devreye girecek. Bataryaları kablo ile şarj etmek ise iki farklı kaynak üzerinden gerçekleşecek. 400V’lık bir kaynakla 2,5 saatte tam dolu hale gelen üniteyi 220V ile denersek 6 saate yaklaşan bir süreyi göreceğiz. Geliştirilen akıllı telefon uygulaması üzerinden de kullanıcılar batarya seviyesi ve diğer pek çok hayati veriye kolayca ulaşabilecek. Almanya’da 60.450 euroya satışa sunulacak Audi Q5 E Quattro’nun ilk teslimatlarının bu yıl içerisinde yapılması bekleniyor.

İlginizi çekebilir

Audi e-tron GT