reklamı kapat

POPÜLER

Parça tedariğinde devrim; Volkswagen, 3D baskı teknolojisini seri üretime taşıyor!

Alanında uzman iki önemli isimle bir araya gelen Volkswagen, 3D baskı teknolojisini yeniden yorumlayarak seri üretim sürecine dahil edecek.

Üretim maliyetlerinin önemli oranda düşürülmesi ve parça tedariği konusunda her türlü model için sorunu ortadan kaldırması gibi noktaları üç boyutlu yazıcı teknolojisini otomobil dünyası için cezbedici kılıyor. Sağlık alanında da her geçen gün daha çok işe yarar hal aldığını gördüğümüz bu yazıcıların aktif kullanımı içinse yeni yeni örnekler karşımıza çıkıyor. Otomobil dünyası özelinde şu ana kadar daha çok aksesuar bazında kalan bu teknolojinin entegrasyonu üzerinden uzun bir süredir mesai harcayan Volkswagen, dünyada bir ilke imza attığını duyurdu. Yeni nesil üç boyutlu baskı teknolojisini seri üretime dahil eden ilk otomobil üreticisi olarak kayıtlara geçecek olan şirket, içerisinde barındırdığı markaları düşündüğümüzde heyecanımızı bir kat daha artırmayı başarmış durumda. Geliştirilmesinde ve pazara sunulma aşamalarında HP ve GKN gibi önemli isimlerin de yer aldığı yeni sistem, 3D baskı sürecini hızlandırmasıyla dikkat çekiyor.

İlk adım küçüklerden atılıyor

İlk olarak Chicago’da düzenlenen Uluslararası Üretimn Teknolojisi Fuarı’nda (IMTS) sergilenen teknolojinin, hız ile birlikte en büyük avantajı, üzerinde çalışılan parçaya bağlı olarak üretkenliği yüzde 50 oranında artırması. Daha önce tekil parçaların üretiminde kullanılan baskı işlemlerinin süresi ve bir otomobilin 6-8 bin farklı parçadan üretilmesi maddelerinin ortaya çıkarttığı uyuşmazlık, artık kısa süre içerisinde büyük miktarlarda üretim yapma olanağı ile ortadan kaldırılmış durumda.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Geliştirilen 3D baskı teknolojisinin kullanımıysa, geçtiğimiz süreçte MINI’nin de yaptığı gibi kişiselleştirilmiş tasarım parçalarının küçük çaplı üretim serileri üzerinden şekilleniyor. Volkswagen; bagaj kapağı yazısı, özel olarak tasarlanmış vites topuzu, kişiye özel yazılı anahtar gibi kompakt parçalar üzerinden işe başlanacağını ve geliştirmeye yönelik çalışmaların devam ettiğini de net bir şekilde belirtiyor. Peki tüm bu farklılıkları sağlayacak olan sistemin altında yatan temel farklılık ne?

Kaynaklardan gelen açıklaya baktığımızda varolanın aksine parçaların bir toz ve bağlayıcı kullanılarak kat kat üretildiği bir işlemden söz edildiğini görüyoruz. Lazer yardımıyla tozun eritildiği eski işlemlerden farklı olarak, yazıcıdan çıkan parça fırınlanarak sinterleme adı verilen bir işlemden geçiriliyor ve metal bir parça halini alıyor. Volkswagen iş birliğinde otomobil üretimine yönelik bir üretim zinciri oluşturmayı hedefleyen GKN Powder Metallurgy, teknolojiyi daha da geliştirerek, seri üretim otomobillerdeki yapısal parçaların da 3D yazıcılar ile üretilebilmesi yönünde çalışmalar gerçekleştirecek. Bundan sonraki süreçte ise 3D teknoloji temelli çok daha büyük parçaların üretilmesi planlanıyor.