reklamı kapat

POPÜLER

SK On elektrikli otomobil

SK On, soğuk havalara özel bir elektrikli otomobil bataryası geliştirdi

Güney Kore merkezli önemli firmalardan SK On, direkt olarak soğuk havalara özel bir elektrikli otomobil bataryası geliştirdi.

Tamamen elektrikli araçlar lityum-iyon bataryalar üzerine kuruluyor ve bu bataryalar soğuk havalarda normalden daha az menzil sunuyorlar. Bunu değiştirmek isteyen SK On, “Winter Pro LFP Battery” adını verdiği yeni bir elektrikli otomobil bataryası geliştirdi. Bu “lityum-demir-fosfat” temelli batarya için henüz detaylı teknik detay paylaşılmadı ancak çok ciddi bir fark yaratıldığı söylendi. Ford, Volkswagen ve Hyundai tarafına batarya sağladığı aktarılan SK On, bu yeni geliştirdiği bataryayı önümüzdeki dönemde özellikle kuzey ülkelerine gönderilecek elektrikli araçlar için sağlayabilir. Peki Modern elektrikli araçlar soğukta ne kadar menzil kaybı yaşıyor? Geçtiğimiz yıl içinde yapılan Çin ve Norveç merkezli testler, seçilen araçların şirketler tarafından aktarılan resmi menzil değerlerini ve çok soğuk şartlarda sundukları gerçek menzil değerlerini karşılaştırmıştı. Norveç merkezli testlerde soğuktan en az etkilenen araç Tesla Model S olmuş, Norveç testinde soğuktan dolayı en çok menzil kaybeden araç ise Toyota bZ4X 2WD olmuştu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Geçtiğimiz aylarda Motor.no internet sitesi tarafından Norveç’te yapılan güncel bir test ses getirdi. 23 farklı tamamen elektrikli aracı -1 ila -5 derece hava sıcaklığında gerçek yol testlerine alan site, sürpriz olan bir lideri karşımıza çıkardı. 555 km WLPT menzili açıklanan Çinli elektrikli HiPhi Z, soğuk havada 522 km menzil sunmayı başararak en az kayıp gören araç olarak öne çıkmıştı.

Burada en kötü performansı gösteren araç ise Toyota bZ4X 2WD oldu. Resmi olarak 460 km WLTP menzili açıklanan araç, soğuk hava şartlarında ancak 313 km yol yapabildi. Testlerde kötü performans gösteren araçlardan birisi de Tesla Model 3 Long Range oldu. Resmi olarak 629 km WLTP menzili açıklanan araç, soğuk hava şartlarında yüzde 30 kayıpla ancak 414 km yol yapabildi. Volvo C40 da iyi bir sonuç ortaya koymadı. Resmi olarak 577 km WLTP menzili açıklanan araç, soğuk hava şartlarında 395 km yol yapabildi. Teste giren tüm araçlar için sonuç şöyle oldu:

Elektrikli otomobil gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu