reklamı kapat

POPÜLER

Symbol’ün üzerine ne kadar çıkıldı? Renault Taliant incelemesi

 - Güncelleme: 30 Mayıs 2021 15:33

MOTOR VE SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ

Taliant’ı yerini aldığı Symbol’den ayıran en büyük özelliklerden birisi dizel motor seçeneğiyle satışa sunulmamış olması. Dacia Logan ailesinde de uygulanan bu karar, 1.0 litrelik turbo benzinli motora fabrika çıkış olarak entegre edilen LPG seçeneğiyle tamamlanıyor. Test konuğumuz olan Taliant’ın kaputunun altında Sandero Stepway’den de tandığımız 1.0 litrelik benzinli motor seçeneği var. 90 beygir güç 142 Nm tork üreten bu motor, 1.100 kilogramlık toplam ağırlığı bulunan Taliant ile baş etme konusunda herhangi bir sorun yaratmıyor. Sollamalarda ihtiyaç duyabileceğiniz ara hızlanmalara da cevap verebilen bu motor, test aracımızda X-Tronic şanzımanla kombin edilmiş durumda.

Şanzıman ile ilgili söylediğimiz şeyler, Sandero Stepway testimizle paralellik gösterecek. Tepkisel olarak yer yer ağır kanlı hissettiren bu şanzıman daha çok ekonomik sürüş odağında karakter çiziyor. Turbo motorların esnek olan tüketim değerlerinin belli sınırlarda tutulması gerekliliği doğrultusunda bu çalışma prensibini normal karşılıyoruz. Kullanıcı tarafında aracın tüm donanımlarında olduğu gibi beklenti ve ihtiyaçların karşılanacağı fiyat/performans kriterli bir ünite burada da karşımıza çıkıyor. Eğer sizin için çok hayati değilse, motorun performans verilerinin de daha yukarıda sunulduğu manuel şanzımanı tercih etmeniz daha mantıklı bir karar olabilir.


Taliant’ın sürüş dinamiklerinde beklentimizin üzerine çıkan ve beklentimizin altında kalan noktalar oldu. Otomobilin izolasyon konusunda hala biraz daha yukarı taşınması gerektiğini düşünüyoruz. Özellikle soğuk asfalt yollarda kabin içerisine gelen lastik sesi beklediğimizin üzerinde. Yüksek hızlardaki rüzgar sesi ise bunun tam tersi eğride. 110-120 km/s hızlarda sürekli gittiğiniz uzun seyahatlerde bile konforu baltalayıcı nitelikte bir deneyim söz konusu değil. Taliant’ın süspansiyon tepkileri de beğenimizi kazanan sürüş özellikleri arasında yer aldı. Sönümleme konusunda gayet tatmin edici olan altyapı elemanları, önümüzdeki süreçte gelecek ufak revizyonlarla aracı çok daha iyi noktalara taşıyabilir. Sürüş kısmında dikkatimizi çeken bir diğer nokta da dikiz aynasından baktığımız arka alanın görüş kısıtlığı oldu.


Son olarak Taliant’ın tüketim karakterine yakından bakalım. Bu model Symbol yerine geldiği için doğrudan filo satışlarının da merkezinde konumlanıyor. Bu beklentilerin doğrudan markanın satış hedeflerinde olduğunu da zaten biliyoruz. Böylesine bir senaryoda dizel motor seçeneğinin sunulmamış olması pek çok kişinin kafasında soru işareti yaratabilir.

Taliant ile gerçekleştirdiğimiz 600 kilometrelik yolculukta şehir içi, şehir dışı ve bol tırmanışlı karma bir rotada seyrettik. Bu sürüşte yol bilgisayarında gördüğümüz en yüksek değer 7,5 litre olarak karşımıza çıkarken tüm testi 7 litrelik ortalama ile tamamladık. Renault resmi kaynaklarının fabrika verisi olarak paylaştığı 6,1 litrelik tüketim değerini günlük kullanımda yakalamak pek olası değil. Lakin gerçek bir ekonomik sürüşte 7 litrenin altına da inilebileceğini düşünüyoruz. 50 litrelik bir depoya sahip olan Taliant ile bir tam depo ile 600 kilometrenin üzerini de kolaylıkla görmek mümkün.