reklamı kapat

POPÜLER

sosyal medya Sosyal medya yasası reklam yasağı

Temsilci atamayan sosyal medya kanallarına reklam yasağı geliyor

Türkiye’de sosyal medya konusunda artık yeni bir döneme geçilmiş durumda. İşte bu yeni dönemde ceza açısından bir sonraki aşamaya geçiliyor.

Biliyorsunuz Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulu’nda kabul edilen “İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi” ile Türkiye’de yeni bir sosyal medya düzenine geçildi. 1 Ekim’de yürürlüğe giren yasa ile Türkiye’de günlük erişimi bir milyondan fazla olan sosyal ağ sağlayıcıları artık burada temsilci bulundurmak zorunda. İşte bunu yapmayan sosyal medya kanallarına şimdiye kadar büyük maddi yaptırımlar uygulandı. Türkiye’de temsilcilik açmayı kabul etmeyen şirketlere toplam 40 milyon TL (Her şirkete ayrı olarak) ceza kesildi.

Şimdi ise bu şirketleri daha çok etkileyecek olan reklam yasağı yolda bulunuyor. Aktarıldığı kadarıyla 19 Ocak salı günü itibarıyla gerekli adımları atmayan firmalar için yasak başlıyor ve bu durumda Türkiye’de vergi mükellefi olan şirket ve kişilerin, söz konusu sitelere / platformlara reklam vermesi yasaklanıyor. Peki daha sonra ne olacak? Reklam yasağı sonrasında da temsilci atamayan firmaların bant genişliği azaltılacak ve bu da önemli bir darbe getirecek. Türkiye’ye temsilci atamayan şirketlerin başında Instagram ve Twitter yer alıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Sosyal medya kanallarının reklam yasağı YouTube için geçerli değil

Çünkü firma kısa süre önce Türkiye’ye temsilci atadı / açtı ve aşağıdaki açıklamayı yaptı:

“YouTube olarak şeffaflığa, ifade özgürlüğüne ve bilgi erişimine olan bağlılığımızı korurken, faaliyet gösterdiğimiz ülkelerdeki yerel yasa ve düzenlemelere uymak için her zaman özen gösteriyoruz. Kısa bir süre önce düzenlenen 5651 sayılı kanunla sosyal ağ platformları için getirilen yeni yükümlülükleri son bir kaç aydır bütün boyutları ile inceledik.

YouTube’un Türkiye’deki içerik üreticileri ve kullanıcılar için ne kadar önemli olduğunu biliyor, her gün on binlerce içerik üreticisinin YouTube’da yarattığı çok sesli özgün dünyayı ilgiyle takip ediyoruz. Bunun bilinciyle ve ilkelerimize bağlı kalarak YouTube için yerel bir tüzel kişi temsilci atama sürecini başlatma kararı aldık. Türkiye’deki yetkililerle de paylaştığımız bu kararı almış olmaktan memnuniyet duyuyoruz

İlginizi Çekebilir

Sony bir elektrikli otomobil geliştiriyor