reklamı kapat

POPÜLER

Tesla Model Y LOG Tasarım

Tesla, “abartı” denilen menzil verilerini azalttı

Elektrikli otomobil pazarının en üstünde yer alan ismi Tesla, geçtiğimiz aylarda sık sık menzil verileri üzerinden gündeme gelmişti.

Tesla, bugün çıkan haberlere göre ABD’deki Model S, Model Y ve Model X menzil verilerini eskiye oranla azalttı. Örneğin Tesla’nın resmi sitesinde Model Y’nin Performans donanımı için artık 303 mil değil 285 mil tahmini menzil değeri gösteriliyor. Model Y için hazırlanan “Uzun Menzil” sürümü ise 330’dan 310 mile düşürülmüş durumda. Aktarıldığı kadarıyla Model X’in Plaid versiyon 333 milden 326 mile düşmüş, Model S Plaid ise 19 inç jantlı konfigürasyonu ile 396 milden 359’a çekilmiş durumda. Tesla tarafından üretilen ve satılan Model serisi elektrikli araçların menzil değerleri geçtiğimiz yıl ortaya atılan iddiaya göre firma tarafından şişiriliyor. Bu konuda şimdiye kadar çok fazla şikayet alan ve bu yüzden menzil değerlerinde bazı güncellemeler yapmak zorunda kalan firma, birçok sürücüye göre menzil konusunda verdiği sözleri tam olarak tutmuyor. Kendi menzil verilerini normalde uygulanabilir olmaktan uzak, aşırı optimal şartlar üzerinden verdiği söylenen firma, daha önce duyduğumuz kadarıyla ABD merkezli olarak gelen menzil şikayetlerini olabildiğince azaltmak adına özel bir ekip dahi kurmuş. Bu Las Vegas merkezli olarak 2022’de kurulan ekibin amacı, aracının menzili açıklanan resmi veriden daha düşük olan kişilerin şikayet bildirimlerini ve resmi servise gelme talebini olabildiğince azaltmak olmuş.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Konuyla ilgili bilgi sahibi olan ancak ismi açıklanmayan kaynaklar Reuters’a yaptıkları açıklamada, bahsi geçen bu ekibin haftada 2.000 kadar vakayla ilgilendiğini aktarıyor. Mümkün olduğunca çok sayıda vakayı hızlı bir şekilde kapatmayı hedefleyen ekip üyelerinin, bir süre sonra araç sahiplerine uzaktan bir kontrol dahi gerçekleştirmeden “aracınızda sorun yok” demeye başladığı söyleniyor.

Tesla’nın menzil ile ilgili şikayetleri ele almak için Las Vegas merkezli olarak kurduğu ekibin şu an kullanılmadığı, gelen şikayetlerin artık Utah’taki servis danışmanları tarafından ele alındığı belirtiliyor. Bu durum elbette çok kabul edilebilir durmuyor.

Örneğin Reuters’a konuşan bir müşteri, büyük bir menzil farkından bahsediyor. Sürücü sahibi olduğu Model 3’ün bazı senaryolarda tam şarjla sadece 241 km gittiğini, bunun da reklamı yapılan menzilin yaklaşık yarısına denk geldiğini söylüyor.

Tesla’nın bu sürücüye aracındaki bataryanın sağlıklı / sorunsuz olduğunu söylediği ve servis ziyaretini iptal etmeye çalıştığı aktarılıyor. Peki son aşamada ne oldu? Geçtiğimiz aylarda öğrendiğimiz kadarıyla bu konuda gelen çok sayıda şikayet sonrasında ABD Adalet Bakanlığı (DOJ) bir resmi inceleme başlattı.

Araçlarda teknik sorun olmadığı için iptal edilen servis bildirimlerini ve buna neden olan yazılımsal olarak şişirilen menzil değerlerini resmi olarak incelemeye alan “DOJ”, bu incelemeler sonrasında firmaya bir ceza verebilir ve menzil değerlerinin aktarımı konusunda katı kurallar getirebilir.

Tesla haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Franky Zapata’dan yeni hava aracı