reklamı kapat

POPÜLER

TikTok LOG Tasarım

TikTok, alışveriş tarafını daha da güçlendirecek yeni bir özellik test ediyor

 - Güncelleme: 30 Ocak 2024 15:34

Son yıllardaki en popüler sosyal medya platformlarından TikTok, alışveriş tarafını daha da güçlendirecek bir test yapıyor.

TikTok, “TikTok Shop” adı altında kullanıma sunduğu platform içi alışveriş altyapısına büyük önem veriyor. Her ülkede açılmayan bu altyapı, yakında daha çok kullanılır hale gelecek çünkü firma yeni bir özellik test etmeye başladı. Bu özellik, paylaşılan videoların içindeki ürünleri otomatik olarak algılayacak ve ürünün kendisini ya da alternatiflerini “Shop” üzerinden kişilerin karşısına getirecek. Yapay zeka temelli bu özellik, hemen her içeriğe uygulanacağı için “Shop” tarafını şimdiye oranla çok ama çok daha büyük hale getirecek. Tahmin edebileceğiniz üzere yerleşik alışveriş bölümünden çok büyük gelir elde eden TikTok, 2-3 yıl içinde birçok alışverişi devini geçecek bir potansiyel ortaya koyuyor ve satıcıların platforma olan ilgisi de devamlı olarak artıyor. Türkiye’de de çok popüler olan TikTok bundan önce ise video konusunda gündeme gelmişti. Buna göre yakında TikTok kullanıcıları platformda tam 30 dakika uzunluğunda video paylaşabilecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

10 dakikadan 30 dakikaya yapılacak çıkışla beraber kişilere büyük bir esneklik sağlayacak platform, biliyorsunuz en başta dikey formlu kısa video formatıyla öne çıkan bir yer oldu. YouTube gibi isimlerin kısa video formatını öne çıkarmasına neden olan şirket, daha sonra kendisi kişileri süreyle limitlemekten vazgeçti ve süreç son aşamada 30 dakikaya kadar geldi. TikTok bundan önce büyük ekranlardaki deneyimini iyileştirmesiyle ses getirmişti.

Uygulama bir süredir tablet ya da katlanabilir telefon gibi normal akıllı telefonlardan daha büyük ekranlara sahip cihazlarda eskiye nazaran daha iyi bir deneyim sunuyor. Firma tarafından yapılan açıklamaya göre artık büyük ekranlı cihazlarda videolar daha yüksek kalitede / keskin görüntüleniyor, favori özelliklere ve sekmelere kolay erişim için ekranın üst ve altında daha iyi çalışan gezinme menüleri sunuluyor ve resmi paylaşıma göre cihazınızı nasıl tuttuğunuz ortadan kaldırılıyor yani TikTok artık yatay veya dikey yönde etkili şekilde çalışıyor.

TikTok gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu