reklamı kapat

POPÜLER

YouTube Shorts

TikTok avına çıkan YouTube Shorts, Türkiye dahil 100’den fazla ülkede açıldı

YouTube için geçtiğimiz aylarda ortaya çıkan ve uzun süredir aktif olarak test edilen TikTok ilhamlı YouTube Shorts, Türkiye dahil 100’den fazla ülkede açıldı.

TikTok’un elde ettiği büyük başarı sadece Facebook’u değil Google’ı da etkiledi ve firma karşımıza henüz Türkçe bir isim verilmeyen YouTube Shorts ile çıktı.

Başta sadece Hindistan’da teste giren, daha sonra ise ABD ve İngiltere gibi pazarlarda test edilen Shorts, sonunda Türkiye dahil 100’den fazla ülkede kullanıma sunuldu.

Ana YouTube uygulamasına eklenen yani ayrı bir uygulaması olmayan Shorts, mobil YouTube uygulamalarının alt menüsünde yer alıyor ve paylaşılan içerikler arasında basit kaydırma hareketleriyle gezilmesine imkan tanıyor.

Peki Shorts tam olarak nedir? Google kendisi resmi olarak şu açıklamayı yapıyor:

“Shorts, tüm kullanıcıların yalnızca akıllı telefonlarını ve YouTube uygulamasındaki Shorts kamerasını kullanarak yeni bir kitleyle bağlantı kurmasını sağlar. YouTube’un Shorts oluşturma aracı, çok segmentli kameramızla en fazla 60 saniyelik kısa videolar oluşturmayı kolaylaştırır.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

YouTube Shorts şimdiden popüler olmaya başlamış durumda

Shorts özelliği genel olarak Türkiye’de popüler olur mu? Bunun cevabını şimdi vermek zor ancak YouTube’un bu konuda işi biraz zor görünüyor. İlk olarak TikTok’taki kadar yüksek bir popülerlik uzun vadede bile mümkün değil. Bunu Facebook henüz Instagram özelinde dahi elde edebilmiş değil.

Ancak yine de bu tarz yaratıcı ve kısa videolar çabuk tüketilebildiği için günümüzde fazlasıyla çok dikkat çekiyor. YouTube’daki kanalların bu yeni döneme ilgi göstermesiyle kullanım iyice artacaktır.

İlginizi Çekebilir

BMW’nin çok gelişmiş ve fütüristik elektrikli motosiklet modeli