reklamı kapat

POPÜLER

Türk tasarımcıdan nefes kesen yarış otomobili konsepti: Jaguar SS-107

Başlangıcını ilk nisan ayı içerisinde yaptığımız “Gerçeğe dönüşmeyi bekleyen konseptler” serimizde tasarımcılar tarafından geliştirilmiş birbirinden özel projeleri sizlerle paylaşmaya devam ediyoruz.

Bu bölümünün başlığında serinin adını kullanmamamızın nedeniyse projenin bir Türk tasarımcı tarafından hayata geçirilmiş olması. Otomobil ve endüstriyel ürün tasarımcısı Serdar Soyal‘ın meydana getirdiği Jaguar SS-107 konsepti motor sporları geçmişi olan bir efsanenin 90 yıllara damga vurmuş bir modelinden esinlenerek hayata geçiriliyor. Meraklılarının da kolaylıkla hatırlayabileceği bu model XJ220‘den başkası değil elbette.
Soyal’ın tasarım detaylarına geçmeden evvel tasarıma ilham kaynağı olan Jaguar XJ220’nin hikayesini de kısaca hatırlamakta fayda var.


1992 ile 1994 yılları arasında Jaguar ve Tom Walkinshaw yarış ekibi tarafından üretilen bu otomobil test sırasında eriştiği 341.7 km/s‘lik maksimum sürat değeriyle döneminin en hızlı otomobili olarak kayıtlardaki yerini aldı. Soyal’ın 24 saatlik LeMans yarışları için tasarımını geliştirdiği konseptine ilham kaynağı olan XJ220’nin çıkış noktası da Jaguar mühendisleriyle aynı. Mühendislerin 50’li ve 60’lı yılların LeMans kültürünü yansıtan modern bir süper otomobil parolası üzerine yarattığı XJ220’nin konsept aşamasında V12 motor kullanılırken üretime hazır versiyonunda bu motorun V6’lık makineyle yer değiştirdiğini görüyoruz. 3.5 litre hacimli V6 motorun kullanıldığı XJ220, 540 beygir güç ve 644 Nm tork değeriyle 0’dan 100’e 3,6 saniyede erişebiliyordu. İki yıllık üretim hayatı boyunca XJ220’den sadece 271 adet üretildi.


Gerek tasarımı gerekse teknik değerleriyle döneminin en önemli süper otomobillerinden birisi ve böylesine bir hikayesi olan XJ220’nin tasarımcımız Serdar Soyal gözünden yine LeMans için evrildiğini lakin tarihin bu kez 2030 olduğunu görmek de geçişlerdeki ince detaylar yakalandığında doğrusunu söylemek gerekirse ayrıca keyif veriyor. Tamamen elektrikli bir konsept proje olduğu için gücünü elektrik motorundan alan SS-107’nin pite uğramadan 1065 kilometreye kadar menzil sunabileceği belirtilirken bataryaların tekerleklere entegre edilmesinden ötürü dolu bataryayı tekerlekleri değiştirerek araca koymak mümkün hale geliyor. Tekerlektenlerin değiştirilme süresiyse sadece 3,4 saniye. Kapalı kokpit yapısı sayesinde güvenlik açısından da avantajlı olan projeyi belki bir gün gerçeğe dönüşmüş olarak görebiliriz. Serdar Soyal’ın diğer projelerinin yer aldığı sayfaya buradan ulaşabilirsiniz.

Gerçeğe dönüşmeyi bekleyen konseptler serisi
Gerçeğe dönüşmeyi bekleyen tasarımlarda bugün: 2019 Tesla Roadster
Gerçeğe dönüşmeyi bekleyen konseptlerde bugün: Ferrari 250
Gerçeğe dönüşmeyi bekleyen konseptlerde bugün: Tesla Model EXP