reklamı kapat

POPÜLER

Yarışçı Jaguar I-PACE soğuk hava testlerini başarıyla tamamladı

Jaguar markasının elektrikli yarış otomobili I-PACE eTROPHY, kutup dairesi sınırında gerçekleştirilen soğuk hava testlerini tamamladı.

Tamamen elektrikli ilk Jaguar modelinin yarış versiyonu olan I-PACE eTROPHY’nin soğuk hava testleri -40 derecede gerçekleştirildi. Testler JLR’ın  kutup dairesi sınırında yer alan İsveç’teki Arjeplog tesisinde ve Kars’taki Çıldır Gölü’nde yapıldı. Formula E pilotu Nelson Piquet Jr’ın direksiyonuna geçtiği I-PACE eTROPHY, test için bölgedeki donmuş göller üzerinde hazırlanan parkurları kullandı. I-PACE eTROPHY’nin buz üzerindeki potansiyelini ortaya çıkarmak adına trafiğe kapalı alanda yapılan sürüşlerde 195 km/s’lik son hıza ulaşıldı.

Bataryasının gelişmiş termal yönetim sisteminin etkinliğini ortaya koymak üzere ilk kez buz üzerine çıkan I-PACE eTROPHY’nin sıfırın altındaki koşullarda üstün performans, verimlilik ve dayanıklılık sunduğu açıklanıyor. Tıpkı Jaguar I-PACE’de olduğu gibi 90kWh Lityum iyon bataryalardan güç alan I-PACE eTROPHY, Ice Academy’deki Terra 53 50kW DC hızlı şarj noktalarında 90 dakikada şarj edilebilmiş. Otomobil, DC hızlı şarjı (100kw) kullanarak sadece 40 dakikada %0’dan %80 pil doluluğuna ulaşabiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Nelson Piquet Jr gerçekleştirilen test sürüşünün ardından; “I-PACE eTROPHY’yi bugün konfor alanından çıkardık ve sıfırın altındaki sıcaklıklarda zorladık. I-PACE bu zorlu mücadeleyi başından sonuna kadar başarıyla tamamladı. Donmuş göllerde sürüş ve bu zor koşullarda performansı hissetmek, uzun bir süre unutamayacağım bir tecrübeydi” açıklamasını yaptı.

Buz üstünde dengeli ve güvenli bir sürüş deneyimi sağlayan Jaguar I-PACE eTROPHY, Borusan Otomotiv ekibi ve profesyonel BOM pilotları tarafından da test edildi.

İlginizi Çekebilir

I-Pace çarpışma testi