reklamı kapat

POPÜLER

2022 Mercedes C-Serisi All-Terrain

Türkiye fiyatı açıklanan 2022 Mercedes C-Serisi All-Terrain için detaylı donanım özellikleri

Nisan ayıyla listelere giriş yapan 2022 Mercedes C-Serisi All-Terrain için detaylı donanım ve rakamsal veriler bir arada.

Advertisement

Kısa süre önce Türkiye fiyat listelerine giriş yapan 2022 Mercedes C-Serisi All-Terrain için resmi kaynaklardan detaylı donanım özellikleri de paylaşıldı. Çok yönlü kullanım yetenekleriyle dikkat çeken modelin, kendine has donanım ve tasarım özellikleri de standart C-Serisi’ne göre hissedilir farkları beraberinde getirecek. Tek motor ve donanım kombinasyonu üzerinden Türkiye’de tercih edilebilen model için 1.387.000 TL’yi gözden çıkarmak gerekiyor. C-Serisi All-Terrain’in vergiler hariç liste fiyatının 651.883 TL olduğunu da belirtmekte fayda var.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

2022 Mercedes C-Serisi All-Terrain teknik özellikleri

C-Serisi Estate üzerine geliştirilen All-Terrain versiyonu, beraberinde oldukça nitelikli değişimleri getiriyor. Arazi sürüş kabiliyeti düşünülerek aracın standart pakete göre 40 milimetre daha yukarıda konumlanışı bu noktada ilk bilinmesi gerekenler arasında. Bununla birlikte benzer dönüşümlerde de gördüğümüz plastik gövde panelleri de kolaylıkla ayırt edebilebiliyor. Mercedes’in All-Terrain versiyonu için jantları da özel olarak tasarlaması dikkat çekiyor. Ebatları 17 ile 19 inç arasında değişen bu jantlar standart paketlerde sunulmuyor.

Geleneksel C-Serisi Estate ile karşılaştırıldığında, All-Terrain biraz daha büyük boyutlara sahip. 4.755 mm uzunluğundaki All-Terrain, 4 milimetre farkla daha uzun. Çamurluk kaplamaları sayesinde genişliği 21 milimetre artarak 1841 milimetreye ulaşıyor. 40 mm artırılmış yerden yükseklik sayesinde toplam yüksekliği 1494 mm’ye ulaşıyor. Bagaj hacmi ve işlevselliği açısından ise araçta bir fark bulunmuyor. Sportif arka kısım 490 ila 1510 litre arasında bir hacmi kullanıma sunuyor. C-Serisi Estate’de olduğu gibi arka koltuk sırtlıkları 40:20:40 oranında üç parça halinde katlanıyor. Standart olarak sunulan EASY-PACK bagaj kapağı, kontak anahtarındaki düğme, sürücü kapısındaki düğme veya bagaj kapağındaki düğme kullanılarak rahatlıkla açılabiliyor veya kapatılabiliyor.


C-Serisi All-Terrain, iç tasarımında da dışarıda olduğu gibi “AVANTGARDE” paketini baz alıyor. Siyah, macchiato beji/siyah ve sienna kahvesi/siyah olmak üzere üç renk seçeneği bulunuyor. Gösterge paneli, gümüş krom bir ek ve mat elmas serigrafi kaplamaya sahip. Ayrıca farklı kaplama seçenekleri de sunuluyor. Sürücü alanındaki yüksek çözünürlüklü 12,3 inç LCD ekran, bağımsız ve havada süzülüyormuş gibi görünüyor. Bu uygulama, sürücü ekranını klasik kadranlı göstergelere sahip geleneksel kokpitlerden ayırıyor. All-Terrain için eğim veya direksiyon açısı gibi bilgiler dışında coğrafi koordinat ve pusula bilgilerini de gösteren yeni bir “Off-Road” içeriği eklendi.


EKO, KONFOR, SPORT ve BİREYSEL dışında, C-Serisi All-Terrain’de arazi sürüşü için iki ilave DYNAMIC SELECT modu bulunuyor. OFFROAD, toprak yollar, çakıl veya kum gibi daha hafif araziler için tasarlanırken, daha zorlu ve dik araziler için DSR’li (Eğim İniş Hız Sabitlemesi) OFFROAD+ devreye giriyor. DYNAMIC SELECT, motor, şanzıman, direksiyon, ESP® ve 4MATIC sistemlerinin çalışma karakteristiğini uyarlıyor. Sürücü, merkezi ekranın altındaki dokunmatik yüzey ile sürüş modları arasında geçiş yapabiliyor.

Standart olarak dört tekerlekten çekiş ve 1800 kilograma kadar çekme kapasitesi ile C-Serisi All-Terrain, römork de çekebiliyor. Opsiyon olarak kısmen elektrikli mafsallı katlanabilir bir çeki demiri ve ESP® römork stabilizasyonu sunuluyor. Bagajdaki bir düğme, bağlantı kilidini açıyor, ardından çeki demiri açılabiliyor. Kullanıma hazır olduğunda kontrol ışığı sönüyor. 65 km/s veya üzeri hızlarda, ESP® römork stabilizasyonu, kritik durumlarda otomatik olarak müdahale edebiliyor. Sistem, istenmeyen salınımlarda tekerlere fren müdahalesi yapıyor ve salınımları azaltıyor. Sistem, gerekirse motor torkunu azaltarak veya frenleri uygulayarak araç hızını da düşürüyor.

Bu isteğe bağlı ekstra ve 360 derece kameralı Park Paketi ile birlikte bir römork manevra asistanı da devreye giriyor. Bu işlev sayesinde römorkle de manevra yapmak kolaylaşıyor. Römork manevra asistanı, çekici aracın direksiyon açısını 5 km/s hıza ve yüzde 15’e kadar eğimde otomatik olarak ayarlıyor. Sistem dururken, geri vites seçilerek ve orta konsoldaki dokunmatik yüzeyin solundaki Park düğmesine basılarak etkinleştiriliyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

2022 Mercedes C-Serisi All-Terrain motor ve rakamsal veriler

Modelde sıralı dört silindir mimarisi üzerine geliştirilmiş benzinli makine görev yapıyor. 1,5 litre hacimli bu motor 204 beygir güç ve 300 Nm’lik tork üretimi sunuyor. 9 kademeli şanzımanla gerçekleştirilen kombinasyonla birlikte C-Serisi All-Terrain için 0’dan 100’e hızlanma değeri 7,5 saniye olarak veriliyor. Aracın erişebileceği maksimum sürat ise 231 km/s olarak teknik tabloya yansımakta. Son olarak tüketim tarafında geldiğimizde 7,6 litrelik bir değerin verildiğini görüyoruz.