reklamı kapat

POPÜLER

Bu yıl satışa çıkıyor! İşte hidrojen ve elektrik enerjisini bir araya getiren Hyundai Nexo ve öne çıkan özellikleri

CES 2018 kapsamında tanıtımı gerçekleştirilen Hyundai Nexo, markasının kısa vadeli planları içerisinde kullanıcılarla buluşturacağı ilk modellerden birisi olacak.

KIA ile birlikte CES 2018‘e SUV modeli getireceğini duyuran Hyundai, geçtiğimiz hafta ilk detaylarını paylaştığı modelin tanıtımını gerçekleştirdi. Tanıtımla birlikte artık adını da öğrendiğimiz hidrojen yakıt teknolojisine sahip bu modeli Nexo şeklinde isimlendiren marka 2025‘e kadar sunacağı 18 modeli için de ilk adımını atmış oldu. Ekonomik ve teknolojik parçalarla donatılacak olan bu modellerin birinci örneği olan Hyundai Nexo‘nun performans ve menzil değeriyle günlük ihtiyaç dışında uzun yol kullanımına da yatkın olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Sözü fazla uzatmadan paylaşılan ilk resmi detaylar üzerinden Nexo’nun teknik detayları arasında gezinmeye başlayalım.

Toplamda 800 kilometre menzil

Hyundai Nexo’nun motor ve performans değerlerine baktığımızda yaratıldığı felsefe doğrultusunda vaadler verdiğini söyleyebiliriz. Üzerindeki elektrik motoruyla 160 beygir güce ve 394 Nm torka sahip olan araç 0’dan 100’e olan hızlanmasını yaklaşık 10 saniyede tamamlayabiliyor. Hyundai’nin burada Tucson’a göre gözle görülür bir iyileştirme yaptığıbı ve dereceyi 3 saniye geriye çektiğini belirtmek gerekiyor. Nexo’nun en kilit parçasıysa menzil kısmında. Test koşullarında tek seferde 800 kilometre yol kat edebildiğini öğrendiğimiz model, ilk başta da bahsettiğimiz gibi uzun yol kullanımları için de uygun. Menzil kısmında sadece hidrojen yakıt ile 595 kilometre gidilebildiğini de ayrı bir parantezle belirtmekte fayda var. Hyundai’nin dayanıklılık konusunda da güvendiği Nexo’da 50 derece sıcaklıkta bile başarılı bir şekilde araç içerisindeki üniteler başarılı şekilde soğutulabiliyor.

İlk kez kullanılan asistanlar

Hyundai Nexo’da otonom sürüşe bir adım daha yaklaşan asistanların yer alması da kullanıcıları fazlasıyla memnun edecek. Marka içerisinde ilk kez bir modelde sunulacak olan “İleri Seviye Şerit Asistanı“, sürekli yolu analiz ederek aracı şerit içerisinde tutacak. Eğer aksi bir durum gözlenirse direksiyona ve hıza müdahale edilerek Nexp şeridin içerisinde tutulabilecek. “Uzaktan Park Yardımı” adıyla ek bir elektronik desteği daha olan aracın bu özelliğiyle ilgili şimdilik detaylı bilgi verilmese de, diğer markalardan örneklerini gördüğümüz akıllı telefon üzerinden erişim benzeri bir yapının sunulabileceğini ön görebiliyoruz. 2018’in son çeyreği içerisinde kademeleri olarak belirli pazarlar satışlarına başlanması planlanan Hyundai Nexo’nun alternatif model arayışı içerisinde olanların ilgisini çekmemesi için hiçbir neden yok. Siz de araçla ilgili düşüncelerinizi bizlere yorum olarak iletebilirsiniz.