reklamı kapat

POPÜLER

YouTube

YouTube’dan yardımsever içerik üreticileri için yeni özellik

YouTube, platform üzerinden bağış toplamak için yeni sistemini tanıttı. Artık YouTuber’lar platformun gücünü kullanarak kar amacı gütmeyen kampanyalar açabilecek.

YouTube, hayır işi odaklı projeler için etkili araçlarını duyurdu. Şimdilik çok az kullanıcı için açılmış da olsa artık YouTuber’lar çeşitli kampanyalar düzenleyip bağış toplayabilecek. Fundraisers (beta), Community fundraisers (beta), Campaign matching (beta) ve Super Chat for Good başlıkları altında toplanan yeni araçları ise kısaca açıklandı. Fundraisers ile içerik üreticileri videolarının hemen altına bir bağış hedefi ve bağış tuşu ekleyebilcek. Bu sayede bağış toplamak da daha kolay hale gelecek. İçerik üreticilerinin yapması gereken tek şey ise kampanyayı oluşturmak. Şimdilik beta versiyonunda olan sistem belli başlı kullanıcılara açık ancak ilk örneği Hope for Paws Fundraiser’a buradan bakabilirsiniz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ortak çalışma

Community Fundraisers sistemi ise birden fazla içerik üreticinin aynı kampanya için bağış toplamasını mümkün kılıyor. Toplanan para ise toplu şekilde verilere yansıyor. Campaign matching sistemi Fundraiser ile doğrudan çalışıyor. Daha fazla kişiye ilham olmak ve daha fazla kişiyi harekete geçirmek için öne çıkıyor. Son olarak Super Chat for Good özelliği ise canlı yayınları kapsıyor. Yayıncılar kar amacı gütmeyen canlı yayınlar gerçekleştirebiliyor. Bağışlar belli bir amaç için toplanıyor. Şimdilik betada olduğu için çok az kullanıcının faydalanabildiği bu yeni sistemlerin önümüzdeki dönemlerde tüm içerik üreticilerine açılması bekleniyor. YouTube’un konuyla ilgili resmi açıklamasına buradan ulaşabilirsiniz.