reklamı kapat

POPÜLER

14,4 milyon dolarlık fiyat; Yunanistan’ın “ultra” otomobili dünyaya meydan okuyor

 - Güncelleme: 02 Kasım 2021 18:18

Dünyanın ilk ultra otomobili olarak lanse edilen SP Automotive Chaos, rakamsal verileri ve teknolojileriyle heyecan yaratıyor.

Yunanistan’ın otomobil tarihine geçme iddiasıyla mesajları 2020 yılının ilk aylarında verilmeye başlanan “Project Chaos” bugün itibarıyla nihai sonuca kavuştu. Merkezi ülkenin başkenti Atina’da bulunan Spyros Panopoulos Automotive tarafından geliştirilen Chaos, kendi ülkesinin yanında dünya otomotiv literatürüne girme iddiası taşıyor. Dünyanın ilk ultra otomobili olarak lanse edilen SP Chaos, Bugatti başta olmak üzere segmentte referans niteliği taşıyan tüm modellerin rekorlarını paramparça etmekte kararlı. Aracın tanıtımıyla birlikte Nürburgring’in en hızlı tur, en yüksek hız ve en hızlı “çeyrek mil” rozetlerini yakalamada iddiası ön plana çıkartılıyor. Chaos iddiaları kadar rakamsal verileri ve fiyatıyla da akıllarda yer edinecek gibi. Farklı versiyonlarla sunulacak olan otomobilin zirve noktadaki fiyatının 14,4 milyon dolara kadar esneklik gösteriyor.

SP Chaos için önce rakamlardan konuşalım

Chaos’un masada var olan iddialarını daha iyi anlamak adına dilerseniz ilk olarak rakamlardan konuşmaya başlayalım. Bu noktaya baktığımızda otomobilin, 4.0 litrelik twin-turbo destekli V10 makinesinin iki farklı seviyeyle sunulacağı bir yelpaze bizi karşılıyor. Giriş seviyesi olarak nitelendirebileceği Earth Versiyon’da 2.077 PS güç ve 1.389 Nm tork değerinin sunulduğunu görüyoruz. Otomobil bu motor kalibrasyonuyla 0’dan 100’e hızlanmasını sadece 1,9 saniyede tamamlayabiliyor. 0-300 değeri ise 7,9 saniye gibi işlemcinin sınırlarını zorlayacak bir değerde.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Eğer yukarıdaki değerleri görüp diliniz kuruduysa, ihtiyaç duyduğunuz suyu bir sonraki versiyona saklamanızı öneriyoruz. Zero Gravity olarak isimlendirilen amiral versiyonla birlikte Chaos’un değerleri 3.107 PS gü≥ ve 1.984 Nm tork seviyesine çıkıyor. Artan bu limitlere paralel olarak otomobilin 0-100 ivmelenmesi 1,55 saniyeye çekilirken, 0-300 aralığı ise sadece 7,1 saniye sürüyor. Zirve versiyonla birlikte motorun devir kesici aralığı 11.800 ile 12.200 rpm olarak veriliyor. Özellikle bu versiyondaki verilere baktığımızda, performansın elektrikli bir süper otomobille eş değer olduğunu belirtmeden edemiyoruz. Eğer resmi kanallar tarafından rakamlar doğrulanırsa, rekor sahibi elektrikli Rimac Nevera’dan daha hızlı bir otomobille karşı karşıya olacağız. Bu aynı zamanda Formula 1 araçlarıdan daha hızlı ivmelenen bir yol otomobili anlamına da geliyor. Chaos’un maksimum hız değeri ise marka tarafından 500 km/s olarak açıklanırken, seri üretimde dünyanın en hızlı otomobili rozetinin elde edilebileceği bir senaryo da bizi bekliyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Aerodinami mühendisliğinde referans iddiası

SP Automotive ekibi, Chaos’un sadece rakamsal verilerden ibaret olmayan bir otomobil olduğunun altını çiziyor. Bu noktada öne çıkan en önemli noktalardan birisi üretim teknolojisi. Aracın egzoz, jant gövde panellerinin yanında kokpit içerisindeki pek çok parçasının 3D yazısı teknolojisiyle üretildiğini görüyoruz. Tüm parçaların bir araya getirilmesiyle birlikte Chaos’un bu zamana kadar bir otomobile uygulanmış en aerodinamik tasarıma sahip olduğu iddiası öne çıkıyor. Chaos, monokok şasi mimarisi üzerine geliştirilen bir süper otomobil olarak asfalta iniyor. Şasinin imalatında da karşımıza çıkan 3D teknolojisiyle malzemelerde titanyum , karbon fiber, magnezyum ve kevlar gibi alaşımların karşımı söz konusu. Giriş versiyonunda 1.388 kilogram, üst paketinde ise 1.272 kilogramlık toplam ağırlık değeri paylaşılan model, yere basma kuvveti ve güç/ağırlık oranıyla da fazlasıyla etkileyici konumda olacak. Toplamda 20 adet üretileceği açıklanan Chaos için ilk siparişin alındığı da paylaşılan bilgiler arasında. 2022 yılının ilk yarısı içerisinde sahibine teslim edilmesi planlanan model, önümüzdeki süreçte asfalt üzerinde karşımıza çıkarılacak.

İlginizi çekebilir

Czinger 21C ortalığı karıştıracak teknik özellikleriyle seri üretime taşındı