reklamı kapat

POPÜLER

2.0 litrelik motorun beygir gücü heyecan yarattı; Volkswagen Bonneville Jetta için son viraj

11-17 Ağustos tarihleri arasında düzenlenecek olan Bonneville Speed Week’de rekor kırmak isteyen Volkswagen Bonneville Jetta’nın en önemli detayı açıklandı.

Volkswagen’in uzun yıllardır modellerinde yer verdiği EA888 kodlu benzinli motoru, günümüze kadar evrilerek getirildi. Sıralı dört silindirli yapıda olan bu makinede; sıkıştırma oranı, strok çapı ve emme supapı gibi bölümlerde yapılan farklı geometrik değişimler ihtiyaç duyulan gücü en doğru zamanda üretmek için bir araya getirildi. Bu sayede çok daha verimli bir motor olarak ürün gamındaki modellerin seçenekleri arasına dahil olmuş yeni jenerasyon bir motor ortaya çıkartılmış oldu. Volkswagen için fazlasıyla önem arz eden bu motoru geride bıraktığımız haziran ayının son günlerinde çok önemli bir görevin merkezinde gördük. Bonneville Speed Week kapsamında hız rekoru için hazırlanan 2019 model Jetta‘nın kaputunun altında görev yapması gündeme gelen makine, hedef olarak belirlenen 335 km/s‘lik hıza erişmek zorundaydı. O dönem herhangi bir teknik detayı paylaşılmayan araçla ilgili markanın resmi kaynaklarından gelen bilgi, elimizde ciddi anlamda modifikasyona cevap veren bir makine olduğunu gözler önüne seriyor.

Beklentiler yüksek

Rekor için hazırlanan Volkswagen’in motorla birlikte Jetta’nın fabrika çıkış versiyonu üzerinde de çok ciddi revizyonlar yapması gerekiyordu. Geliştirme süreci Kaliforniya‘da gerçekleştirilen Bonneville Jetta, yüksek hızlardaki atmosferi karşılayabilmek adına aeorodinamik açıdan kusursuz hale getirilmeliydi. Bunun sağlanabilmesi adına yerden yüksekliği mümkün olan en alt limite endekslenen araçta süspansiyon, sınırlı kaymalı diferansiyel kilidi ve özel olarak tasarlanmış ince lastikler değişimin temel kısımlarını oluşturdu. Buraya kadar olan detaylar LOG takipçileri tarafından anımsanabilecekler arasında. Volkswagen’in mekanik modifikasyonla birlikte eldet ettiği ve bizim öğrendiğimiz güç değeriyse 500 PS yani 493 beygir olarak değerlere yansıyor. Standart versiyonuyla yaklaşık 185 beygir güç üreten bir makinenin gösterdiği bu esneklik gerçekten takdiri hak ediyor.

Türkiye pazarı için satışa sunulmayacağını bildiğimiz Jetta, bu motorun bir benzerini taşıyan GLI versiyonuyla yurt dışında kullanıcılarla buluşacak. Burada 7 ileri DSG ve 6 ileri manuel şanzımanlarla tercih edilebilecek olan Jetta GLI’nin modifikasyon garajları için yeni bir macera olacağını da öngörmek çok zor değil. 11 Ağustos’ta kapılarını açacak olan Bonneville Speed Week’te rekor denemesi için marşa basacak olan Bonneville Jetta’nın performansı da şimdiden merak konusu. Gelişmeler LOG.com.tr’de olacak.