reklamı kapat

POPÜLER

2018 Mercedes A-Serisi

2018 Mercedes A-Serisi’nin kokpitinin ardından motorları da şekilleniyor

Prototip versiyonu üzerinden test süreci devan edeb 2018 Mercedes A-Serisi yeni bilgilerle kendisini göstermeye devam ediyor.

Yepyeni bir jenerasyonla birlikte karşımıza çıkacak olan 2018 model yıllı Mercedes A-Serisi, tepeden tırnağa uzanan bir değişimi barındırıyor. Geçtiğimiz ay içerisinde resmi kaynaklar üzerinden paylaşılan kokpit görselleriyle beklentileri bir hayli artıran modelle ilgili yeni bilgiler de ortaya çıkmaya devam ediyor. CES 2018 kapsamında teknolojik özelliklerinin tanıtılması beklenen yeni A-Serisi’nin prototip versiyonuyla ufak çaplı bir deneyim gerçekleştiren Autocar ekibi, sürüş dinamiklerinin yanı sıra önemli bilgileri de ilk ağızdan alma fırsatını yakaladı. Mercedes mühendislerinin özellikle sürüş dinamikleri ve konforu kısmına ciddi anlamda odaklandığın altı çizilirken bu bölümde de yapılan iyileştirmelerin ilk detayları da kendisini gösterdi.

Yeni motorlara yeni versiyonlar

A-Serisi’nin altyapı ve genel yapısında gerçekleştirilen iyileştirmelerin detaylarından evvel merak edilen motor seçenekleri konusuna değinmekte fayda var. Beş adet benzin ve dört adet dizel olmak üzere toplamda dokuz farklı motor ve güç varyasyonuyla satışa sunulacağını öğrendiğimizi modelin prototip versiyonunda 1.5 litrelik dizel motor test ediliyor. Dizel motor seçenekleri arasında giriş seviyesinde alacak olan bu motor A160d olarak isimlendirilen yeni bir versiyonu da beraberinde getirecek. A-Serisi’nin versiyonları arasında en tepedeyse A35 ve A45 olarak isimlendirilen iki model yer alacak. Hibrit bir versiyonla da sunulmasını beklediğimiz yeni jenerasyonun, sadece elektrik modunda S-Serisi’nde olduğu gibi 50 kilometre civarında menzil kat edebileceğini de öngörebiliriz.

2018 Mercedes A-Serisi üzerinden yazımızın başında bahsettiğimiz sürüş dinamiği ve deneyiminin odak noktasında süspansiyonlar ve yalıtım yer alıyor. Sunulacak versiyonlara göre iki farklı süspansiyon setinin kullanıldığı modelin ucuz versiyonunda yeni bir torsiyon çubuğuna yer verilecek. Üst donanımlardaysa bu setup yerini geliştirilmiş bağımsız süspansiyonlara bıraktığını görüyoruz. A-Serisi’nin test sürecini yöneten Jochen Eck‘in görüş açısı konusunda da yenilikler yapıldığını belirtirken; “Mercedes ekibi eski jenerasyonda bir problem olarak gösterilen görüş açısı üzerine çok çalıştı. Aracın sütunları artık daha ince ve arka cam çok daha büyük.” diyerek özellikle arka bölümdeki görüşün ciddi oranda iyileştirildiğinin altını çizdi. 2018’in ilk günlerinden itibaren yeni detaylarıyla karşımıza çıkacak olan A-Serisi ile ilgili gelişmekeleri LOG.com.tr üzerinden takip edebilirsiniz.