reklamı kapat

POPÜLER

500 kilometre menzilli Nissan Leaf, Avrupa pazarını ele geçirdi

2017’de tanıtımı gerçekleştirilen yeni jenerasyon Nissan Leaf, en güçlü olduğu pazar olan Amerika’yı bile geride bırakarak Avrupa’ya hakim oldu.

Sekiz yıllık macerası boyunca dünyanın en çok satan elektrikli otomobili rozetini kimselere kaptırmayan Nissan Leaf, geçtiğimiz eylül ayında yeni jenerasyonuna kavuştu. Bu zamana kadar en çok eleştirilen tasarım kısmında ciddi bir revizyonlara giden Nissan, menzil kısmında da 500 kilometre gibi ciddi sınırlara erişti. Yine bu jenerasyonla birlikte tek pedal üzerinden tüm kontrollerin sağlanabildiği e-Pedal teknolojisinin de kullanıldığı Leaf, tüm bu parçalarla birlikte beklentileri önemli oranda artırmıştı. Tanıtım sürecinin ardından kademeli olarak başlayan satışların Amerika ayağında beklentilerin aksine eski jenerasyon kadar başarılı olamadığı görülen bu popüler oyuncunun, diğer cephede ise ciddi oranda yükselen bir tablosu vardı. Avrupa pazarını içerisine alan bu tablo belki de Nissan’ı en mutlu edecek yanılgıyı içeriyordu. Masada görünen rakamlar 2018 yılının ilk yarısında Leaf’in Avrupa’da lider olduğunu ortaya koydu.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Rota artık Avrupa’ya çevrilebilir

Artık dünyanın en köklü markalarının bile ciddi yatırım bütçeleri oluşturarak asfalt için ciddi hazırlık yapmaya başladığı elektrikli otomobil pazarı, 2019 ile birlikte derece artıracak. 2020‘ye geldiğimizde ise tenceredeki suyun kaynar duruma geçeceğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Ağırlıklı olarak Avrupa pazarındaki üreticilerin ön planda olduğu bu süreçte, daha çok Amerika pazarında başarı elde eden Leaf’in kendi payını oluşturması da haliyle oldukça önemli. Nissan tarafından açıklanan rakamlara baktığımızda ise bunun önemli oranda gerçekleşmeye başladığını görüyoruz. 6 aylık zaman zarfı içerisinde 18.000 adetlik sipariş aldığını belirten Japon üretici, tanıtımın gerçekleştiği Ekim 2017’den itibarense bu rakamın 37.000 olduğunun altını çizdi. Tüm bu rakamlar üzerine yapılan analiz sonuçları, Avrupa pazarının Leaf için artık en önemli parça haline geldiğini gösteriyor. Tabi ki hal böyle olunca Leaf’in Türkiye pazarına olan girişiyle ilgili de merak artış gösteriyor. Bu konuyla ilgili gelişmelere önümüzdeki günlerde LOG.com.tr üzerinden yayınlayacağımız özel bir röportaj üzerinden ulaşabilirsiniz.