reklamı kapat

POPÜLER

577 beygir güç ile serinin bir adım ötesi: 2019 Mercedes-AMG G63

13 Şubat 2018

Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenmek üzere ilk resmi detaylarıyla karşımıza çıkan 2019 Mercedes-G63, gözle görülür performans iyileştirmesini beraberinde getiriyor.

Geçtiğimiz ay, Detroit Otomobil Fuarı kapsamında resmi olarak karşımıza çıkan 2019 Mercedes G-Serisi‘nin ikinci ve son ayağı da ortaya çıktı. Her Mercedes modelinde olduğu gibi AMG dokunuşuyla performansta boyut atlayan yeni G63, önümüzdeki ay Cenevre’de sergilenmek üzere bugün ilk kez karşımızda. Performans parametrelerinin yanı sıra altyapısıyla da AMG’nin önemli noktalarda revize ettiği 2019 Mercedes-AMG G63, ikonik seride daha fazlasını arayanların tek adresi olmaya devam ederken, sürüş dinamiklerinde getireceği ilklerle de yeni bir kullanıcı deneyiminin kapılarını aralıyor. Tabi ki genetikten taviz vermeden.

Performansı hisset

Kaputunun altında standart versiyondan hatırlayabileceğimiz twin-turbo destekli 4.0 litrelik V8 makinenin kullanıldığı 2019 G63’de, performans değerleri motorun ne kadar esnek olduğunu da kanıtlıyor. Baktığımızda standart versiyonda 416 beygir güç-609 Nm tork üreten bu motorun, AMG’nin dokunuşuyla birlikte 577 beygir güç ve 850 Nm tork gibi başarılı seviyelere çıkartıldığını görüyoruz. 9 ileri otomatik şanzımanla kombin edilen bu motor, aracı 0’dan 100’e 4,5 saniyede eriştirirken, maksimumda 240 km/s hıza çıkartabiliyor. Bu arada motorun silindir kapatma teknolojisiyle çok daha verimli hale getirildiğini de belirtmeden geçmeyelim.

Haberimizin başında da bahsettiğimiz gibi yeni G63’deki AMG dokunuşu sadece performans noktalarından ibaret değil. Özellikle süspansiyon kısmında çok ciddi iyileştirmelerin yapıldığı araçta, ön bölümdeki bağımsız yapıyı arkada beş noktalı geometri tamamlıyor. Aynı zamanda elektronik ve adaptif yapıda olan süspansiyonlardaki iyileştirmelerle G63’ün yüksek süratlerdeki viraj kabiliyetinin gözle görülür şekilde artırıldığının altı çizilmekte. Dört tekerlekten çekişli altyapıya eşlik eden üç diferansiyel kilidi de görevlerini yapmaya devam ediyor.

Alıştığımız parçalar

Yerini aldığı jenerasyondan gövde olarak yüzde 55 daha rijit olan yeni G63’ün tasarımı da standart versiyondan hatırı sayılır derecede farklı. Tampon ve ızgara ile başlayan bu tasarımsal değişimler, hava kanalları, egzozlar, frenler ve boyutu 22 inç olan özel tasarım jantlarla devam ediyor. Kokpit bölümünde diğer AMG versiyonlarından alıştığımız direksiyon ve koltuk gibi temel farklılıkları bulunan G63’te, dijital sürücü ekranı da versiyona özel olarak geliştirilen göstergeleri barındırıyor. Fiyatıyla ilgili şimdilik herhangi bir bilginin paylaşılmadığı 2019 Mercedes-AMG G63, tüm merak edilen noktalarıyla Cenevre’de olacak.

İlginizi çekebilir

YORUMLAR