reklamı kapat

POPÜLER

2019 Mercedes G-Serisi

9 ileri otomatik şanzıman ve yeni sürüş modu: 2019 Mercedes G-Serisi’nden son teknik detaylar

04 Ocak 2018

Amerika’da düzenlenecek olan tanıtım etkinliği için geriye sayımına devam ettiğimiz 2019 Mercedes G-Serisi, arazi kabiliyetinden de detaylarıyla karşımızda.

Detroit Otomobil Fuarı’nda tanıtımı gerçekleştirilecek olan 2019 Mercedes G-Serisi‘nde artık sona doğru geliniyor. Test sürecinden itibaren önemli detaylarını sizlerle birlikte değerlendirdiğimiz ve geçtiğimiz günlerde resmi kokpit fotoğrafları da yayınlanan araç için heyecan da yükseliyor. Bu heyecanı diri tutmak adına aralıklarla bilgi paylaşımını sürdüren Mercedes, günümüze kadar geri planda tuttuğu teknik kısımla ilgili önemli bilgiler vererek merak edilen birkaç önemli noktayı daha ortaya çıkarttı. Son paylaşımda karşımıza G-Mode adıyla yeni bir sürüş profilini de ortaya çıkartan marka, sürücülere zorlandığı noktalarda yeni bir yardımcının devrede olacağını da dolaylı yoldan söylemiş oldu.

Yeni mod ile entegre diferansiyel kilidi

Tasarımı kadar arazi performansıyla ön planda olan Mercedes G-Serisi’nin bu bölümüyle ilgili ortaya çıkan yeni detaylarıyla başlayalım. Gelen bilgilere göre yerden yüksekliği 6 milimetre artırılarak toplamda 241 milimetreye çıkartılan araç, 70 santimetreye kadar su ve çamur birikintilerini aşabilecek seviyeye getirilmiş durumda. Arazi deneyimine doğrudan etki edecek parçalardan birisi de süspansiyon ve diferansiyel kilidi kısmında olacak. Süspansiyon kısmında AMG ile ortak geliştirme süreci yürüttüğünü öğrendiğimiz Mercedes, ön bölümde bağımsız yapıdaki double wishbone geometrisine yer veriyor.

Araçta konumlandırılan üç adet diferansiyel kilidi ise yeni G-Mode ile kusursuz bir uyum içerisinde çalışacak. 40 km/s maksimum hıza kadar arazi üzerinde aktif hale gelen kilit otomatik olarak bu mod üzerinden kontrol edilecek. Şanzıman ayağında da önemli geliştirmelerin beklediği Mercedes G-Serisi’nde tork konvertörlü 9 ileri otomatik ünite kullanılacak. Daha kısa vites geçiş aralığı sunacağı söylenen bu şanzıman, yakıt tüketimini de olumlu etki ederken güç aktarımını yüzde 40 ön-yüzde 60 arka şeklinde yapabilecek. 2.000 kilometrelik test sürecinin ardından hazır hale getirilen yeni G-Serisi için geriye dış bölümde yapılan tasarımsal farklılıklar kaldı.