reklamı kapat

POPÜLER

Maserati MC20

Açıklanan tüm resmi detaylarıyla Maserati MC20

Tanıtımın üzerinden geçen kısa zaman diliminin ardından Maserati MC20 için resmi kaynaklardan detaylara inen önemli bilgiler paylaşıldı.

Maserati, yeni nesil süper spor otomobili MC20’yi, geçtiğimiz hafta düzenlediği sanal bir organizasyonla tanıttı. Modena’daki Viale Ciro Menotti Fabrikası’nda üretilen MC20; benzersiz tasarımı, 630 HP gücündeki yeni V6 “Nettuno” motoru, sınıfının en iyi güç / ağırlık dengesi, 325 km/s’nin üzerindeki maksimum hızı ve rafine aerodinamik yapısıyla dikkatleri topluyor. İsmi, Maserati ve Corse (yarış) kelimelerinden ilham alınarak oluşturulan MC20, hem yarış hem yol otomobili kavramlarını aynı potada eriterek aynı zamanda Maserati’nin yarış dünyasına dönüşünü de simgeliyor. Tanıtımın üzerinden geçen kısa zaman diliminin ardından resmi kaynaklardan paylaşılan detaylarla Maserati MC20 cephsini tekrar mercek altına alıyoruz.

Maserati MC20, Nettuno motoruyla sınıfının en iyi güç /ağırlık dengesini sunuyor

Modena İnovasyon Laboratuvarı’nın desteği ile Maserati motor mühendisleri tarafından tasarlanan 90° açılı, V6 silindirli, 3,0 litre hacimli, çift turbo beslemeli 630 HP gücündeki V6 Nettuno motor, en yüksek güç üretimine sahip 6 silindirli motor olmasıyla da dikkat çekiyor. MC20’nin 7.500 d/d’da 630 HP güç ve 3.000 d/d’da 730 Nm tork üreten motoru, 210 HP/litre spesifik güç üretimi sağlıyor. 82 mm strok ve 88 mm çap değerine sahip motorda 11:1 sıkıştırma oranı uygulanıyor.

Uluslararası patentlerle korunan ve daha önce sadece Formula 1’de kullanılan teknolojiyi bir yol otomobiline aktaran “Nettuno” isimli motor sayesinde MC20; 2,9 saniyede 0-100 km/s ve 8,8 saniyede 0-200 km/s hızlanmalarını tamamlarken, 325 km/s’nin üzerinde maksimum hıza ulaşabiliyor. F1 araçlarının motorlarında kullanılan ön odacık teknolojisinin ilk kez bir yol otomobiline aktarıldığı patentli MTC (Maserati Twin Combustion) yanma sistemi ise aracın performansını zirveye taşıyor. Ayrıca yan buji çözümü sağlıklı bir yanmaya katkı sağlarken çift enjeksiyon sistemi de gürültü seviyesi, emisyon ve yakıt tüketiminin azalımına katkı sağlıyor. Motorun ürettiği güç; emisyon uyumluluğu sağlamak üzere altı adet güç ve iki adet yüksek hız vitesine sahip sekiz vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman tarafından tekerleklere aktarılıyor.

Sportif ve aerodinamik tasarım

MC20, markanın kendi içerisindeki tasarım ekibinden doğuyor. Aracın tasarımında coupe, cabrio ve ileride üretilmesi planlanan elektrikli versiyon için ortak geliştirilen monokok şasi ön plana çıkıyor. Motor sporlarından aktarılan aerodinamik unsurların tüm gerekliliklerini yerine getiren MC20; 1.500 kg’nin altındaki hafif yapısı, karbon fiber ve kompozit malzemelerden üretilen şasisiyle sınıfının en iyi ağırlık/ güç dengesini sunuyor. Motor hava girişini sağlayan kaput ve yan havalandırma kanalları hava akışını gövde altı ve üstü arasında doğru yönlendirirken, arka spoyler ise arka akstaki yere basma kuvvetini artırıyor. Kanat tipi olan ve engel sensörlü kapılar araca iniş-binişi kolaylaştırıyor. MC20’ler için altı farklı özel renk seçeneği bulunuyor. Sadece beyaz ile lacivert renklerin bulunduğu ve kırmızının kaldırıldığı Maserati’nin ikonik logosu ise direksiyondan tekerlek kapaklarına ve ön ızgaraya kadar otomobilin her yerinde markanın yeniliğini temsil ederken, aracın arkasındaki “Maserati” yazısı da yeni tasarımıyla daha modern bir görünüm ortaya koyuyor.

MC20’nin kabin içinde; sürücü koltuğu, tıpkı bir yarış otomobili gibi işlevsellik sunarken, minimal bir tasarım anlayışıyla da ön plana çıkıyor. Kokpitte biri sürücüye ait olan ve diğeri de hafif sürücüye dönük konumlandırılan Maserati Touch Control Plus olmak üzere iki ekran bulunuyor. Orta konsolda ise sürüş modu seçicisi, vites kumandası, elektrikli cam kontrolleri, bilgi-eğlence sisteminin ses kontrolü, kablosuz şarj özelliği ile akıllı telefon pedi gibi fonksiyonlar yer alıyor. Marş ve Launch Control dahil diğer tüm kontroller ise Maserati Corse test pilotu ve eski MC12 Dünya Şampiyonu Andrea Bertolini’nin katkısıyla geliştirilen siyah deri kaplı spor direksiyon simidinde bir araya getiriliyor. Vites değiştirme kolları da direksiyon koluna sabit olmasıyla kolaylık sağlıyor. Çerçevesiz tasarlanan dijital dikiz aynasının ekranından ise geri görüş kamerası izlenebiliyor. Yine iç mekandaki karbon fiber yüzeyler, daha özgün ve kumaş benzeri bir görünüm için mat olarak uygulanıyor. MC20’nin önde 47 ve arkada 101 litre olmak üzere iki farklı bagaj alanı ise otomobilin işlevselliğini tamamlıyor.


MC20; vites konsolundaki kumandayla seçilen ve her birinin kendine ait rengi olan WET, GT, SPORT, CORSA ve ESC OFF olmak üzere beş farklı sürüş modunu kullanıma sunuyor. Bu sürüş modları arasındaki geçiş birkaç saniye içerisinde gerçekleşebiliyor. Araç ilk çalıştırıldığında etkin olan sürüş modu GT, günlük sürüş için ideal olup maksimum kullanım kolaylığı ve konfor sağlıyor. WET, hızlanma ya da viraj alma sırasında savrulmayı önlemek için ıslak veya nemli yol yüzeylerinde daha kontrollü bir sürüş sunuyor. SPORT modu yüksek çekiş koşullarında en yüksek performansı sunup pist kullanımı için ideal olurken, CORSA modu çekiş kontrolünün daha az ve elektronik stabilite kontrolünün daha üst sınırlarda etkin hale geldiği uç noktada bir sürüş deneyimi sunuyor. SPORT ve CORSA sürüş modlarında vites konsolundaki bir düğme ile süspansiyon sertliği ayarlanabiliyor. ESC OFF ise tüm çekiş kontrol fonksiyonlarını devre dışı bırakıyor. Direksiyon simidinde yer alan bir düğmeyle etkinleşen yükseklik artırma fonksiyonu ise, MC20’nin sürüş konforunu artıran diğer bir unsur olarak göze çarpıyor. 40 km/s hıza kadar kullanılabilen bu opsiyonel özellik sayesinde hidrolik sistem etkinleştirildiğinde ön aks 50 mm yükseliyor ve hız tümsekleri veya aşırı dik rampalar gibi engellerde kolaylık sağlıyor. MC20’nin dövme alüminyumdan mamül ön ve arka süspansiyon tasarımındaki “yarı sanal düzen” ise maksimum direksiyon hakimiyeti ve optimum yol tutuşunu beraberinde getiriyor.