reklamı kapat Advertisement

POPÜLER

otomobil fabrikaları

Araştırma; Koronavirüs sonrası otomobil dünyasını neler bekliyor?

Şu günlerde dünyanın ana gündem maddesi olan Koronavirüs üzerindeki etkiler günümüzde net bir şekilde hissediliyor. Peki sonrasında otomobil pazarı için bizleri bekleyenler neler?

Koronavirüs salgını dünya genelindeki otomobil pazarındaki etkilerini yaklaşık 3 aydır hissettiriyor. Türkiye ise, süreç ile sonradan muhattap olmasından ötürü bu etkileri özellikle nisan ayı itibarıyla görmeye başlayacak. Araştırma şirketi Deloitte, Covid-19 karşısında otomotiv sanayiinden üst düzey yetkililerle yaptığı görüşmeleri baz alarak, pandemi sonrası süreçte sektöre ışık tutacak önleyici adımları açıkladı. Raporun sonuçlarını değerlendiren Deloitte Tüketim Endüstrisi ve Otomotiv Sektör Lideri Özkan Yıldırım; “Ülkemizde yılın ilk iki ayında geçen yıla göre yüzde 90 artış gösteren otomobil ve hafif ticari araç pazarı, mart ayı sonunda yaklaşık 40 geriledi. Avrupa’da ise satış ve üretimin bir önceki yıla göre yüzde 70-90 bandında daraldığını görüyoruz.” ifadeleriyle süreci özetliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Koronavirüs özellikle Mart ayında tüm dünyadaki üretimi baltaladı

Raporda 31 Mart itibariyle tüm dünyada otomotiv üretiminin neredeyse tamamını durduğuna dikkat çeken Yıldırım; “Sürecin daha da uzaması durumunda ekonomik olarak altından kalkmak zor olacaktır. Birçok devlet ve hükümet salgından önemli düzeyde etkilenen küçük işletme ve bazı önemli endüstrilere yönelik çeşitli yardım ve teşvik paketlerini ya hayata geçirdi ya da geçirmek üzere. Türkiye ihracat ve sanayiinin lokomotifi olan otomotiv de bu kapsamda korunması ve desteklenmesi gereken sektörlerden biri. Maalesef salgın nedeniyle oluşan küresel kriz hepimiz için bilinmeyen sular anlamına geliyor. Sonuçlarının ne kadar yıkıcı olacağını tahmin etmek için çok erken. Ancak kesin olan bir şey var ki, otomotiv sektörünün bu salgınla ortaya çıkan çalışma modellerindeki hızlı değişime ayak uydurması için dijital dünyayı kullanarak satış ve satış sonrası deneyimleri geliştirmesi gerekiyor. Kısa ve orta vadede; ayakta kalmaya çalışan sektör otonom ve elektrikli araç yatırımlarını yavaşlatmak zorunda kalırken, öte yandan uzaktan hizmetlere olan ihtiyaç dijitalleşme ve bağlantılı araçlara olan yatırımları hızlandıracaktır.

Uzun dönemde ise, otomotiv endüstrisinin müşteri merkezli bir yaklaşıma doğru dönüşüm göstermesini bekliyoruz. Salgın, endüstrinin bütün unsurlarını müşteri deneyiminin nasıl iyileştirileceğine yönelik proaktif olarak düşünmeye ve endüstri içinde dayanışmanın geliştirilmesine yönlendirmektedir. Dünya’nın birçok ülkesinde otomotiv şirketleri üretimi durdurdu. Bir süredir araç yerine Covid-19 salgınına karşı sağlık sistemine destek olmak üzere ventilator, maske gibi malzemeler üretiyorlar. Toplum için ortak çaba harcayan ve adımlar atan otomotiv endüstrisi gösterdiği bu duruş ile her türlü zorluğun üstesinden geleceğine ve daha da olgunlaşarak güven vereceğine olan inancı güçlendiriyor.” ” dedi.

İlgilinizi çekebilir

BMW 3 Serisi çarpışma testi