reklamı kapat

POPÜLER

ikinci el otomobil

İkinci el otomobil pazarı için ilgi çekici araştırma sonuçları; kullanıcılar ikiye bölündü

İkinci el otomobil sektörünün önemli kaynaklarından arabam.com, pazarın geleceğini merkeze alan kapsamlı araştırmasının sonuçlarını yayınladı.

Pandemi sürecinde gündemden düşmeyen ikinci el otomobil pazarında son yılların en durgun döneminin yaşandığını biliyoruz. Sıfır kilometre araçlardaki fiyat artışlarıyla birlikte hafta sonu yasaklarının etkisiyle sıkıntılı günlerin yaşandığı bu süreç, içerisinde bulunduğumuz tam kapanma ile bir kat daha artmış durumda. Pek çok sektör temsilcisi için beklentiler ise yaklaşan yaz dönemi ve bayram sonrası. Tam kapanma kararı sonrası tüketicilerin araç alım-satım konusunda neler düşündüğüyle ilgili önemli bir araştırma yapan arabam.com, mayıs ayında 3.048 kişinin katılımı sonrası elde ettiği sonuçları paylaştı.

ikinci el otomobil otomotiv

İkinci el otomobil pazarında alım-satım için kararsızlık var

Araştırmaya göre kapanma sürecinde katılımcıların yüzde 50,4’ü araç alma veya satmayı düşünürken, yüzde 49,6’sı ise bu süreçte araç alım-satımı yapmayı düşünmüyor. Katılımcıların verdiği yanıtların birbirine yakın oranlarda olması, tüketicilerin bu konuda kararsız oldukları izlenimi yaratıyor. Tüketicilerin yüzde 32,9’u kapanma sürecinin ikinci el otomotiv sektöründeki fiyatları artış yönünde, yüzde 26,9’u düşüş yönünde etkileyeceğini düşünüyor olması da dikkat çekiyor. Yüzde 18,2’lik bir kısım ise bu sürecin sonunda fiyatların değişmeyeceğini ifade ediyor.

Kapanma sürecinin ikinci el araç fiyatlarını artıracağını düşünen tüketicilere, bu düşüncelerinin nedeni sorulduğunda yüzde 42,7’si sıfır araç tedariğinde yaşanan sıkıntıları, yüzde 33,4’ü tam kapanma bitince talepte yaşanacak artışı, yüzde 21,5’i ise kurdaki dalgalanmaları gerekçe olarak gösteriyor. Fiyatların düşeceğini bekleyen tüketicilerin en büyük gerekçesi yüzde 73.7 ile talepteki düşüşün fiyatları da düşüreceği yönünde. Buna göre kapanma sonrasında bir kısım tüketicinin fiyatlarda düşüş ve indirim beklentisi olduğunu görüyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Katılımcılar sıfır kilometrede artış bekliyor

Araştırma kapsamında katılımcılara yeni araçlarla ilgili de soruların yöneltildiğini görüyoruz. Tam kapanma sürecinin sıfır kilometre araçları nasıl etkileyeceği sorulduğunda, tüketicilerin yüzde 40.3’ü fiyatların artacağını söylüyor. Artış yönündeki düşüncelerin gerekçeleri ise yüzde 34.3 ile kurdaki dalgalanmalar olurken, bunu yüzde 33,6 ile dünyada yaşanan çip krizi ve yüzde 29,9 ile sıfır araçlardaki diğer üretim sıkıntıları takip ediyor. Kapanma sürecinin sıfır otomotiv fiyatlarını düşüreceğini düşünen yüzde 20,7’lik kesime bunun gerekçeleri sorulduğunda yüzde 71,5’i Koronavirüs nedeniyle talepte yaşanacak düşüşü sebep gösteriyor.

İlginizi çekebilir

Yerli otomobil tanıtım videosu