reklamı kapat

POPÜLER

Audi R8 için kritik soru: Tamam mı devam mı?

Geçen hafta Audi TT’ye veda edeceğimiz söylentileri ortaya çıkmıştı; zira günümüzde böyle bir otomobilin üretimine devam etmek kârlı olmaktan çıkıyor. Audi R8 de bu kaderi paylaşabilir.

AutoExpress‘in haberine göre Alman üreticinin model gamında “tamam mı, devam mı” sorusuyla karşılaşan diğer model R8. Markanın yeni CEO’su Bram Schot, hem TT’yi hem de R8’i çok seviyor, ancak öncelikli görevi şirketin karlılığını devam ettirmek. Daha niş bir segmentte bulunan R8 ise, doğası gereği hacimli satış rakamlarına ulaşan bir model değil. Ayrıca otomotivde değişen dengeler artık modelin satış rakamlarının kabul edilebilir seviyelerin altına inmesine sebep oluyor. Schot’un bu durum için bir şey yapması gerekli!

Duygulara önem veren bir marka

Schon, Audi’nin her zaman ikonik otomobillere sahip olacağını belirtiyor. “Audi duygulara önem veren bir marka. Yeni e-Tron GT de sıradaki ikonumuz olacak. TT gibi Audi R8 özelinde de satış hacmine dikkat etmeliyiz, çünkü kârlılık da bizim için en az duygular kadar önemli.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Schon’un geçen haftaki demeçlerine göre TT’nin elektrikli bir biçimde devam edebileceğini düşünebiliriz, ancak R8’e ne olacağı henüz pek kesin değil. CEO’nun söylediğine göre Porsche Taycan ile aynı altyapıyı paylaşan e-Tron GT markanın yeni ikonu olacak. İkon tamamen elektrikli son jenerasyon bir spor otomobil olacaksa, R8’in 5.2 litrelik atmosferik V10 motoru artık biraz antika sayılabilir!

VW Grubu’ndaki her marka Audi kadar yenilikçi değil. Örneğin kardeş marka Lamborghini geleneklerine biraz daha bağlı. Bunun en açık ispatı yakın zaman önce tanıtılan ve hala atmosferik V10 makineye sahip olan Huracan Evo.

İlginizi Çekebilir