reklamı kapat

POPÜLER

Twitter LOG Tasarım

Bakan yardımcısı Twitter yasağı hakkında konuştu ve uyardı

 - Güncelleme: 21 Temmuz 2023 10:23

Twitter platformuna yönelik reklam yasağı kararının ardından Ulaştırma Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan Threads’ten açıklama yaptı.

Dün gece bir sürpriz yapıldı ve Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun 39225 sayılı kararıyla, temsilci belirleme ve bildirime yükümlülüğünü yerine getirmeyen X Corp. (Twitter)’a reklam verilmesi yasağı getirildi. Bu ses getiren konuda paylaşılan karar tam olarak şöyle olmuştu: “Temsilci belirleme ve bildirme yükümlülüğünü yerine getirmeyen eski unvanı Twitter, Incolan X Corp. (Twitter) adlı sosyal ağ sağlayıcıya, Türkiye’de mukim vergi mükellefi olan gerçek ve tüzel kişiler tarafından yeni reklam verilmesinin yasaklanmasına 04/05/2007 tarihli ve 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun’un ek 4’üncü maddesinin ikinci fıkrası ve geçici 6’ncı maddesi gereğince karar verilmiştir.” Bu süreç hakkında Ulaştırma Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan ise şunları aktardı: “2020 yılında 5651 sayılı Kanuna eklenen ek madde 4 ile Türkiyeden günlük erişimi 1 milyondan fazla olan sosyal ağ sağlayıcılara Türkiyede temsilci belirleme yükümlülüğü getirilmişti. Bu kapsamda aralarında aralarında Twitter, Facebook, Youtube gibi sosyal ağların bulunduğu 9 sosyal ağ temsilci belirlemiş ve BTK’ya bildirmişti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Temsilciler adli merciler ve idari makamlardan gelen talep, bildirim ve tebligatların gereğini yerine getirmekle yükümlü kılınmıştı. Ayrıca altı ayda bir raporlama yapmak, kullanıcı başvurularını Türkçe cevaplamak gibi çeşitli yükümlülükleri yerine getirmek temsilcinin görevleri arasındaydı. 2022 yılında söz konusu maddede sosyal ağ sağlayıcılar ile muhataplık ilişkisinin güçlendirilmesi, Türkiye’deki kullanıcıların haklarının daha etkin bir şekilde korunması ve yetkili mercilerin kararlarının süresi içerisinde yerine getirilmesi amacıyla değişiklik yapıldı. Bu kapsamda; sosyal ağ sağlayıcılara çocuklara özgü ayrıştırılmış hizmet sunma, kullanıcı haklarını daha etkin bir şekilde koruma, kriz planı sunma, reklam kütüphanesi oluşturma ve şeffaflığın artırılması bağlamında çeşitli yükümlülükler getirildi.

Ayrıca aralarında Twitter’ın da bulunduğu Türkiye’den günlük erişimi 10 milyondan fazla olan yurt dışı kaynaklı sosyal ağ sağlayıcılar ayrıştırılarak bunların temsilcisinin idari, teknik, mali ve hukuki yönden tam yetkili ve sorumlu tutulmaları konusunda düzenleme yapıldı. Ancak, verilen süreye ve yapılan tüm görüşmelere rağmen yeni düzenleme uyarınca temsilci belirleme ve bildirme yükümlülüğünü yerine getirmeyen Twitter’a Türkiye’de mukim vergi mükellefi gerçek ve tüzel kişiler tarafından reklam verilmesi yasaklandı.

Yasak uyarınca Twitter’a yeni reklam verilemeyecek, bu kapsamda yeni sözleşme kurulamayacak ve buna ilişkin para transferi yapılamayacak. Hakkında reklam yasağı uygulananlara verilen reklamların giderleri Gelir Vergisi Kanunu uyarınca gider kabul edilmeyen ödemeler ve Kurumlar Vergisi Kanunu uyarınca kabul edilmeyen indirimler arasında sayılacak. Üç ay içinde temsilci belirlemezse Twitter’ın bant genişliğinin daraltılması gündeme gelecek.”

Burada özellikle “bant genişliğinin daraltılması gündeme gelecek” kısmı çok önemli ve bu olmadan Elon Musk’ın sahibi olduğu Twitter’ın resmi bir temsilci adımı atması bekleniyor. Biliyorsunuz Elon Musk, Türkiye’ye oldukça yakın isimler arasında yer alıyor.

BTK’nın Twitter adımı yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X