reklamı kapat

POPÜLER

Canon

Canon, “çalıntı” fotoğraf paylaşımıyla gündemde

Geçtiğimiz günlerde inovasyon açısından geride kaldığını açıklamasıyla gündemde yer edinen Canon, bu sefer sosyal medya hesaplarında yaptığı bir fotoğraf paylaşımıyla gündemde. Son yapılan açıklamalar ile süreç iyice karışmış durumda.

Görüntüleme devi Canon, geçtiğimiz gün Avrupa merkezli resmi sosyal medya hesaplarından çok güzel bir manzara fotoğrafı paylaştı. Roma’da çekilen bu fotoğrafın kendi ürünleriyle çekildiğini belirten şirket, aslında farkında olmadan büyük bölümü çalıntı bir fotoğrafı paylaşmıştı. Büyük bölümü diyoruz çünkü fotoğrafın can alan üst bölümü yani gökyüzü Elia Locardi‘nin çektiği bir fotoğraftan alınmıştı. Dünyanın en iyi manzara fotoğrafçıları arasında yer alan Locardi, bu çekimi Fujifilm X-T1 fotoğraf makinesiyle çekmişti. Yani Canon, yarısı Fujifilm tarafından çekilmiş bir fotoğrafı kendi reklam objesi olarak kullandı. Olay ortaya çıktıktan sonra ise garip karşılanan bir resmi açıklama yapıldı.

Canon bu fotoğrafı telif hakkı içermeyen fotoğrafların yer aldığı Unsplash‘den aldıklarını yazdı. Fotoğraf detaylarında “EOS-1D Mark IV” ile çekildi yazdığı için fotoğrafı kullandığını açıklayan şirket, kendisini ilginç olarak “iki fotoğraf arasında farklar olduğunu” belirterek savunmaya çalıştı. Yani açık açık görünmesine rağmen durumu kabul etmedi, beklenen açıklamayı yapmadı. Locardi bu fotoğrafı Fstoppers’ın Photographing the World eğitim serisini alan herkese RAW olarak veriyordu. Büyük ihtimalle şirketin paylaştığı bu fotoğrafçı çeken Greg Paul Miller de bu RAW dosyayı kullandı. Ancak bunun açıkça belirtilmesi gerekiyordu. Bu noktada büyük suç fotoğrafı çekende olmasına rağmen görüntüleme devi süreci güzel yönetemedi.

Canon

Solda Elia Locardi Sağda Greg Paul Miller

Canon kullanıcıların diline düştü

Kasıtlı olarak yapmadığı bir hatayı tam olarak kabul etmeyerek kullanıcıların diline düşen şirket, paylaşımları kontrol etmediği için de eleştiriliyor. Telif hakkı içermeyen fotoğraflardan oluşan bir siteyi kullanmasıyla da tepki çeken şirket, internet dünyasında ismini zedeliyor. Aslında