reklamı kapat

POPÜLER

Citroen Ami

Citroen Ami; batarya, kullanım sınırı ve teknik özellikler dahil bilmeniz gereken hayati detaylar

 - Güncelleme: 09 Aralık 2021 16:22

Mart 2022 itibarıyla perakende satışları başlayacak olan Citroen Ami için potansiyel alıcıların bilmesi gereken detayları bir araya getirdik.

Bugün düzenlenen özel bir etkinlikle birlikte Türkiye pazarında resmi olarak merhaba diyen Citroen Ami, Avrupa’da olduğu gibi Türkiye’de de kullanıcıların ilgisini çekmeyi başardı. 16 yaşından itibaren ehliyetsiz olarak kullanılabilir bir araç olması sebebiyle oldukça geniş bir kitleye hitap eden model, otomobil ile motosiklet alanında konumlana özel bir konumda. Lansmanıyla birlikte perakende satışlarının Mart 2022’de başlayacağını gördüğümüz Ami için kullanıcıların doğrudan bilmesi gereken bazı hayati bilgiler de bu süreçte ortaya çıktı. Menzil ve şarj gibi temel parçaları bilinen model için kasko, trafik kullanım sınırı vb. gibi konular ise potansiyel alıcıların dikkat etmesi gereken başlıca parçalar arasında.

Citroen Ami teknik özellikleri

Modelle ilgili ilk olarak performans ve batarya odaklı temel parçaları hatırlamakta fayda var. Ami’nin altyapısında 6 kW güç ve 40 Nm tork üreten bir elektrik motoru konumlanıyor. Ön tarafta konumlanan bu motorla birlikte maksimumda 45 km/s hıza erişebilen model, bu sürate ise 10 saniyede erişiyor. Taban bölümünde konumlanan batarya ile birlikte 75 kilometrelik menzil sunabilen Ami’yi şarj etmek için standart bazda 220V priz yeterli. Bu kaynak üzerinden yüzde 80’lik dolum seviyesine çok kısa bir sürede ulaşabilen Ami’nin bataryalarının tamamen dolması içinse 3 saatlik bir zamana ihtiyaç olacak.


Bataryalar dahil 471 kilogramlık bir ağırlıkla gelen Ami’nin dış bölümü özel bir kompozit malzemeden üretiliyor. Dışarıdan plastik gibi görülen bu altyapının altında ise şasi niteliğinde çelik bir kafesin olduğunu görüyoruz. Maksimum hız niteliklerini de düşündüğümüzde, aracın olası kazalarda iç bölümündeki yolcuları koruma noktasında bir problem yaratmama olasılığı da yüksek. Citroen Türkiye yetkililerinin de özellikle olumlu cümlelerle ifade ettiği detaylar arasında saklama alanları ve akılcı çözümler var. 63 litrelik kullanım hacmiyle gelen Ami’nin kapı içleri için de eşya gözlerinin konumlandırılabildiği tasarım karşımıza çıkıyor. Aracın son olarak; 2.410 milimetre uzunluk, 1.360 milimetre genişlik, 1.525 milimetre yükseklik ve 1.728 milimetrelik aks mesafesine sahip olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.

Citroen Ami’de klima var mı?

Standart olarak cam tavanla gelen Ami’nin kokpit tarafında ise temel ihtiyaçları karşılayan birkaç donanım söz konusu. Ön bölümde cam buğulanmasını önleyecek rezistanslı bir fanın konumlandırıldığı modelde yaz dönemleri için bir klima çözümü sunulmayacak. Citroen Türkiye bunun yerine araç içerisinde “akmasada damlayacak” bir çözüm niteliğinde harici fan gibi donanımlar planlandığını bu noktada açıkladı. Bu da yaz dönemlerindeki seyahatler için camları indireceğimiz seyahatlerin bizi beklediğini gösteriyor.

Citroen Ami kullanım maliyeti

Ami ile ilgili paylaşılan veriler arasında en dikkat çekenlerden birisi de kullanım maliyetleri. Tam kapasiteli batarya ile 75 kilometre menzil kat edebilen model, kullanıcılarının bu mesafeyi yaklaşık 6 TL’de kat edebildiği maliyet oranı ortaya koyuyor. Bu tüketim eğrisinde kilometre başına da 8 kuruşluk bir harcama söz konusu.

Citroen Ami servis garanti detayları

Ami tüketimde olduğu kadar servis noktasında da maliyet olarak kullanıcıları fazlasıyla memnun edecek. 2 yıl/20.000 kilometrelik bakım tablosu paylaşılan model, servisi ilk ziyaret ettiğinde; silecek lastiği, fren sistemi ve polen filtresi gibi temel parçalarıyla gözden geçirilecek. Aracın 2 yıl boyunca sınırsız kilometre garanti kapsamıyla Türkiye’de satışa sunulacağını görüyoruz. Batarya tarafında ise bu koşul 3 yıl veya 40.000 kilometre olarak paylaşılıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Citroen Ami’nin yasal kullanım sınırları

Ami tam olarak bir otomobil olarak geçmediği için kelimenin tam anlamıyla kendi sınıfını yaratıyor. Bu dinamiklere paralel olarak beraberinde gelen bazı yasal limitlerin de potansiyel alıcılar tarafından bilinmesi önemli. Bu noktada öne çıkmamız gereken ilk nokta aracın otobana çıkış izninin olmadığı. Sadece otoyol ve şehir içi kullanım izni olan Ami, köprülerden de geçiş izni olmayan bir model. Bu noktada kullanıcılar için temel alternatif ise feribot gibi görünüyor.

Bir otomobil olarak değerlendirilmese de Ami’nin trafik tescili ve plaka çıkarılması gibi işlemlerinin yapılması zorunlu. Bununla birlikte vergi diliminde de giriş segmentinde konumlanan modelin sigorta işlemleri de özel kendine özel olacak. Mart 2022’ye kadar Türkiye’de faaliyet gösteren sigorta şirketleriyle görüşüldüğünü duyuran Citroen Türkiye, önümüzdeki 3 aylık sürecin sonunda Ami’ye özel paketlerin listelere dahil olacağının da altını çizdi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Citroen Ami Cargo ne zaman satışa sunulacak?

Ami’nin süreç içerisinde tanıtılan ve büyük ilgi gören ticari kullanım odaklı Cargo versiyonu da şüphesiz merak edilenler arasında. Türkiye tarafında ilk olarak binek nitelikteki modellerin ön planda olduğunu gördüğümüz planlama tarafında şu aşamada Cargo ile ilgili planlama öncelikler arasında görünmüyor. Yetkililerle yaptığımız görüşmelerde büyük firmalar tarafından toplanacak taleplerin bu versiyonun Türkiye satışındaki öncelik kaderini belirleceği sonucu çıkıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Citroen Ami Türkiye fiyatı ne kadar olacak?

Lansman ile birlikte herkes gibi biz de aracın fiyatıyla ilgili meraklı bekleyişimizin son bulmasını bekliyorduk. Perakende satışlarının Mart 2022’d başlayacağının açıklamasıysa bu bilgi için biraz daha beklememiz gerçeğini de ortaya koydu. Şimdilik herhangi bir rakam paylaşmaya Citroen Türkiye, yurt dışı fiyatları üzerinden bir tahmin yapılmasının da doğru olmadığının altını çiziyor. Fransa fiyatları üzerinden yapılan haberleri yanıltıcı olarak değerlendiren yöneticiler, o bölgede var olan araç versiyonu ile Türkiye’ye getirilecek aracın donanım bazında farklı olacağını da açıkladı. Fiyatı etkileyecek temel noktalardan birisi de Fransa tarafından elektrikli modeller için teşvik olması. Ami’nin 6.990 euroluk Fransa fiyatı olduğunu da bu noktada belirtelim. Türkiye’de markanın resmi sitesi üzerinden çevrimiçi olarak satışa sunacağı ilk model konumunda olacak Ami ile ilgili son gelişmeler LOG.com.tr’de olacak.