reklamı kapat

POPÜLER

Elektrikli otomobil yarışlarında CUPRA başarısı

Elektrikli otomobil yarışlarında CUPRA başarısı

CUPRA, tarihin ilk elektrikli touring otomobil şampiyonası PURE ETCR’de önemli bir başarı göstererek dikkatleri üzerine çekti.

Tamamen elektrikli otomobillerin yer aldığı PURE ETCR, Fransa’nın Pau-Arnos pistinde düzenlenen son yarışla tamamladı. Yarışta damalı bayrağı ilk gören CUPRA e-Racer takımı pilotu Mattias Ekström olurken, bu zaferle CUPRA, PURE ETCR’de markalar şampiyonluğu unvanını kazandı.

Yarışı zaferle noktalayan Mattias Ekström Kings of the Season” (Sezonun Kralları) unvanını aldı. Beş yarışlık seride üç kez birincilik kazanan CUPRA e-Racer, tarihin ilk elektrikli touring otomobil şampiyonasında zaferin sahibi oldu. Markaya başarıyı getiren yüzde 100 elektrikli 500kW (680PS) güce sahip CUPRA oldu.

 Pistlerdeki deneyimi günlük kullanıma aktaracak

CUPRA Araştırma ve Geliştirme bölümü Başkan Yardımcısı Dr. Werner Tietz şunları söyledi: “Mattias Ekström, Jordi Gené, Mikel Azcona ve Dániel Nagy’yi ve ayrıca tüm CUPRA X Zengő Motorsport takımını tebrik ediyorum. CUPRA’da biz zorlukları ve iddialı maceraları severiz; bu, DNA’mızın bir parçası. PURE ETCR’de elde ettiğimiz zafer, elektrikli otomobil teknolojisinin rekabetçi ve heyecan verici touring yarışları sunabileceğini tüm dünyaya göstermemize vesile olurken, aynı zamanda geleceğin otomobillerinde göreceğimiz teknolojileri öğrenmeye ve geliştirmeye devam etmemizi sağlıyor. CUPRA e-Racer ile edindiğimiz deneyimi yakında tüm CUPRA’lara aktarılacak ve müşterilerimiz bu deneyimi dünyanın dört bir yanındaki yollarda kullanacak.”

CUPRA Racing, herhangi bir referans noktası olmaksızın konsept otomobilin tasarımı üzerinde günlerce çalıştı. Mühendisler, önceden belirledikleri performans hedeflerine ulaşmak ve doğru teknolojiyi seçmek için birçok simülasyon gerçekleştirdi. Genel konsept tanımlandıktan sonra, dikkatler şaside yer alması gereken son derece ağır ve hacimli aküler ve motorlara çevrilmişti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bu durum, mühendislik takımının elektrikli ve elektronik parçaların yapısını tanımlaması gerektiği anlamına geliyordu. Söz konusu teknoloji en az 5.000 kilometrelik teste tabi tutuldu. Tüm bu zorlu sürecin ardından 500kW (680PS) maksimum gücün yanı sıra arka aksta yer alıp 0’dan 100 km/sa hıza 3,2 saniyede ulaşmayı sağlayan dört elektrik motoru sayesinde elde edilen 960Nm’lik maksimum torka ve fütüristik bir görünüme sahip bir yarış otomobili ortaya çıktı. CUPRA e-Racer ayrıca, 65 kWh’lik sıvı soğutmalı bir akü ve arka aksa yönlendirilen yenilikçi bir tork kontrol sistemi ile donatıldı.

İlgili Video