reklamı kapat

POPÜLER

2019 Lexus ES

Gelecek değil şimdi; 2019 Lexus ES, geleneksel aynalara veda eden ilk otomobil oldu!

 - Güncelleme: 16 Eylül 2018 01:06

2019 Lexus ES için önümüzdeki aydan itibaren Uzak Doğu pazarında kullanıma sunulacak olan sistem, bundan sonraki süreç için de tetikleyici nitelikte olabilir.

Son dönemlerde tanıtımı gerçekleştirilen konsept otomobillerde pek çok ortak yön görmemiz mümkün. Elektrikli oluşları, otonom geleceğe göz kırpmaları, fonksiyonel kokpitleri ve örneğini kolaylıkla artırabileceğimiz maddeler bu noktada ön plana çıkmakta. Otomobil endüstrisinin geçirdiği evrelerin bir getirisi olarak işin tasarımsal kısımlarında da artık ciddi değişimlerin olacağını hissedebiliyoruz. Özellikle elektrikli otomobiller için sürtünme katsayısını düşürecek olan özel jant ve diğer gövde parçaları bu bağlamda satır başlarını oluşturuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Teknolojinin de artık fazlasıyla hissedildiği birliktelik, geleneksel aynalara veda sürecimizi de biraz daha hızlandırdı. Benzer felsefe üzerinden artık kameralı olarak planlanan bu yapıları yine pek çok konsept projede görmek mümkün. Uzun süredir beklenen bu özelliği seri üretime geçirme konusunda ilk ciddi adım Audi’nin önümüzdeki günlerde tanıtacağı E-Tron SUV modeliyle görmeyi bekliyoruz. Lexus ise elini biraz daha çabuk tutarak kamera temelli sistemi seri üretim modelle sunan ilk otomobil üretici olarak kayıtlardaki yerini alıyor. Şimdilik sadece Japonya pazarında, ES modeli için opsiyonel olarak sunulacak olan sistem BMW ve Mercedes gibi rakiplerini de harekete geçirecek gibi görünüyor.

Altı çizilen ilk noktalar

Önümüzdeki aydan itibaren satışa sunulacağı açıklanan teknoloji “Digital Side-View Monitors” adıyla tüm dünyada bilinecek. E-Tron’dan bildiğimiz yapıyı benzer şekilde koruyan sistem içerisinde aynaların yerini alan kameralar araç içerisine yerleştirilen 5 inç‘lik ekranlara anlık görüntü aktarımı yapacak. Lexus’un bu teknolojiye fazlasıyla inandığını şimdiden söylemek mümkün. Markaya göre sistemin faydaları ilk adımda, dışarıdaki ince yapısı sayesinde daha az rüzgar sesiyle başlayacak. Bununla birlikte kameraların sürüş durumuna göre otomatik uyum sağlama niteliği barındırması, sürücünün kör noktasını daha geniş bir görünümde değerlendirmesine de olanak tanıyacak. Kullanıcılar isterse kameraları manuel olarak da çevre kontrolü için araç içerisinde kontrol edebilecek. Önümüzdeki yıl itibarıyla deniz aşırı pazarlara da giriş yapmasını beklediğimiz teknolojinin diğer üreticilere olan yansımasını hep birlikte göreceğiz.

Kamera tabanlı ayna sistemi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Yükleniyor ... Yükleniyor ...