reklamı kapat

POPÜLER

Halen kullanıma sunulması beklenen Spotify HiFi için yeni bilgiler elde edildi

Çok uzun zaman önce duyurulmuş olmasına rağmen halen gelmesi beklenen Spotify HiFi için yeni bilgiler elde edildi.

Spotify, HiFi sistemini artık bu yıl bitmeden önce gerçeğe dönüştürecek gibi görünüyor. Şirket biliyorsunuz resmi duyurusunun üstünden yıllar geçmiş olmasına rağmen HiFi yani yüksek çözünürlüklü ya da başka bir deyişle kayıpsız müzik dinleme sistemini devreye almadı. Yeni keşifler ise bu konuda çıkışın yakında olduğuna işaret ediyor. Şu an kişilere maksimumda 320 kbps müzik sunan şirket, üst seviye “Supremium” planı altında olacak HiFi müzik deneyiminde birçok şarkıda 1.411 kbps ya da dakikada 16 MB kadar veri harcayacak 2.117 kbps seviyesine çıkacak. Aynı zamanda sınırlı sayıdaki bazı şarkılar FLAC formatında 24-bit/44.1kHz seviyesinde dinlenebilecek. Bu altyapıda HiFi yerine “Lossless / Kayıpsız” ibaresini kullanacak gibi duran firma, özel test sistemleriyle yeni altyapıya uygunluğu da otomatik olarak kontrol edecek. Supremium paketini tahmin edebileceğiniz üzere daha pahalıya satacak şirket, sızdırılan bilgilendirme sayfasında kayıpsız müziklerin en ideal deneyim için cihazlara indirilmesini tavsiye ediyor, Bluetooth kullanımda teknik limitler nedeniyle kayıpsız müzik elde edilemeyeceğini hatırlatıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Spotify bundan önce tepki çeken bir adımla gündeme gelmişti. Platform eğer kaçırdıysanız artık şarkı sözlerini “sınırsız” olarak sadece ücretli Premium hesap sahipleri sunuyor. Firma şarkı sözlerini ücretsiz hesap sahiplerine de göstermeye devam edecek ancak orada bir limit uygulanacak. Burada gösterildiği kadarıyla şarkı sözleri ücretsiz paketlerde bir aylık kotaya sahip olacak, kota geçildiği zaman şarkı sözleri gizlenecek. Kişilerin çok tepkisine yol açan bu değişiklik, aslında uzun zamandır aktif olarak test ediliyordu.

Spotify, geçtiğimiz hafta yapılan resmi açıklamaya göre şu an 615 milyon aktif kullanıcıya sahip. Bunun içinde hem ücretsiz hem de ücretli premium aboneler yer alıyor, daha önemli olan premium kullanıcılar ise 239 milyona (Bundan önce açıklandığında 236 milyon ücretli abone vardı) kadar ulaşmış durumda. Son açıklamalar kapsamında Spotify’ın CEO’su Daniel Ek, şirketin 18 yaşına girdiğini ve “Yetişkin bir şirket olarak artık sürekli kâr ediyoruz. Bu gerçekten harika bir haber.” dedi.

Spotify gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: İnsansı robot Ameca ve yapabildikleri